Zorrofinten (innebandy)

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Hejsan!

Lirar lite innebandy med kompisar och liknande, alltså inge seriöst. Dock så vill jag lära mig den där s.k. zorrofinten, har böjt klubban efter bollen men får den inte ricktigt tight. Behöver man det? eller äre bara tekniken som räknas? Är det någon här som kan den finten. Om det nu är någon som kan finten, kan du lägga upp en bild på din klubba med boll ligandes i "hålet". Eller är det bara övning som gäller? Stått i några timmar utan specielt resultat.

Vet att det är fel forum.

tack på förhand // Ola

kör varmvatten och sen banka med hammare längst ut, så det blir som en skål. Sen träna med fram och tebax.

Peter Runnestig i Pixbo kan nog ge några tips...

Riktigt svårt (som målvakt) att göra nått åt den finten...

Edit: Namn...

Last edited:
hållundan skrev:
Petter Rönnestig i Pixbo kan nog ge några tips...

Riktigt svårt (som målvakt) att göra nått åt den finten...

w0rd

Jag hatar Peter och hans vänner... :kocko Det är nog bland det värsta man kan råka ut för som målvakt... kommer nog snart regler som kommer att få bort mycket av zorrosnurrandet,, både på gott och ont... Tråkigt för publiken men jag blir glad... hållundan också kan jag tänka mig...

p.s
är innebandy målvakt alltså, om ni inte koppla det...
d.s

Sundance Kid skrev:
w0rd

Jag hatar Peter och hans vänner... :kocko Det är nog bland det värsta man kan råka ut för som målvakt... kommer nog snart regler som kommer att få bort mycket av zorrosnurrandet,, både på gott och ont... Tråkigt för publiken men jag blir glad... hållundan också kan jag tänka mig...

p.s
är innebandy målvakt alltså, om ni inte koppla det...
d.s
Sant mannen. Är det inte han som är på http://medlem.spray.se/korpeninnebandy/video23.mpeg :va

Nånting lär ju hända i regelboken. Men vad? vad tror ni?

Tufft är det ändå, lirar som sagt inte i nått lag eller seriöst.

hållundan skrev:

jopp det är han,, träffa han på krogen igår,, va tvugen att skälla lite på honom... råttan...

vad som kommer hända med reglerna är nog att det kommer att dömmas som om man blockerar bollen, det enda sättet att ta bollen från en zorrofint är ett slag på klubban och då blåser ju domarn.. Alternativt att man inte får ha bollen i luften mer än ett antal sekunder...

ett annat problem med finten e att alla småkids står å snurrar på träningarna, när jag va liten stog man å träna skott eller passningar, ska bli intressant att se vad som händer om 5-10 år när småttinarna börja komma upp lite i serierna, jag skulle tippa på mycket mer egolir vilket kan vara lite tråkigt! men men, den som lever får se!

skoj med lite innebandy snacka här på SH också! :banana

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back