Zlatan och Co utsparkade

JAAAA!!!!

Fasen va gött att slippa Zlatan i nästa match..:yoparty

Nu kanske det kan bli lite mål.

Lite synd med chippen dock

rabski skrev:
2434492 Nu kanske det kan bli lite mål.

Eller hur :7peta

Endast i Sverige kan en förbundskapten sitta kvar efter ett totalfiasko i VM. Lagerbäck är totalt inkompetent, det är han som ska avgå om vi ska göra några mål.

Santo skrev:
2434988 Eller hur :7peta

Endast i Sverige kan en förbundskapten sitta kvar efter ett totalfiasko i VM. Lagerbäck är totalt inkompetent, det är han som ska avgå om vi ska göra några mål.
Faktiskt benägen att hålla med.

Dessvärre har nog Z spelat sin sista landskamp. Iallafall när Lagerbäck sitter på tronen. Chippen och Mellberg kan vi vara utan. Teddy löser backproblemet. Sen spelar vi in Kalle Svensson och Antonsson. Ut med Petter Hansson! Han är osäkerheten själv. Bort, bort, bort.

Santo skrev:

Håller med dig om Lagerbäck men jag kan inte låta bli att känna lite lättnad över att nån annan med lite motivation får gå in på Z(l)atans plats, killen har inte gjort nåt vettigt på bra länge och landslaget är helt fel plats att träna på, där ska vi bara ha toppspelare. Chippen och Mellberg må vara svårare att ersätta men bryter man mot reglerna får man ta sitt straff - vad man än heter i efternamn...

Det är humor! Det är lite som när jag man var på hockeyläger som grabb och man sov i nån skolsal.. Så smög man ut med några polare på kvällen och kikade på stan innan man smög tillbaka.. *fNizZ*

trEnaRna blEv jEtEarJa!

Santo skrev:

Totalfiasko? Hade du väntat dig guld?
Det är då inte Lagerbäcks fel att sverige har för dåliga fotbollsspelare, tycker snarare det är bra gjort att komma så långt med det materialet.

Hade det inte varit lichtenstein så hade dom inte fått "vila".

EDIT: Vi är ungefär lika bra på fotboll som italien är på hockey...

Santo skrev:
2434988
Endast i Sverige kan en förbundskapten sitta kvar efter ett totalfiasko i VM.

Sverige gick väl ungefär så långt som huvuddelen av alla "experter" hade gissat även om vi inte riktigt hade förberett oss på att bli så förnedrade som vi blev av Tyskland?!

Jag tycker inte heller att VM var totalfiasko. Tyskarna mosade oss riktigt j***a properly. Fair and square.

Sen att Z inte gjort mycket nytta (eller Henke i VM för den delen) kan jag hålla med om.

Lagerbäck borde bytas asap. D ba e så. :mattias

Boris skrev:
2435018 Totalfiasko? Hade du väntat dig guld?
Det är då inte Lagerbäcks fel att sverige har för dåliga fotbollsspelare, tycker snarare det är bra gjort att komma så långt med det materialet.

korvgubbe skrev:
2435021 Sverige gick väl ungefär så långt som huvuddelen av alla "experter" hade gissat även om vi inte riktigt hade förberett oss på att bli så förnedrade som vi blev av Tyskland?!

Jag anser att Sverige hade potential att komma längre, men för det krävdes en ledare för landslaget, en motivationshöjare för spelarna och en person med förmågan att skapa smarta speltaktiker och utnyttja varje spelare där de för tillfället knde vara som effektivast.

Lagerbäck hade inte då och har inte heller nu någon av de kvalifikationerna.

Boris skrev:
2435018EDIT: Vi är ungefär lika bra på fotboll som italien är på hockey...

Ne så dåliga e vi/ni inte :D

Lagerbäck måste gå!

Santo skrev:
2435040 Jag anser att Sverige hade potential att komma längre, men för det krävdes en ledare för landslaget, en motivationshöjare för spelarna och en person med förmågan att skapa smarta speltaktiker och utnyttja varje spelare där de för tillfället knde vara som effektivast.

Lagerbäck hade inte då och har inte heller nu någon av de kvalifikationerna.

Potential? Visst, men det hängde inte bara på Lagerbäck. Fotboll går ut på att göra mål, vilket vi INTE gjorde. Vi kanske hade potential men vi spelade bitvis uselt och vi satte inte våra chanser. Fotboll är aldrig rättvist, och att lägga hela skulden på Lagerbäck är fel. Han tillsamans med de andra är en kugge som utgör en helhet. Helheten kan skapa sig chanser med vissa sannolikheter. Ibland införlivas dessa, ibland inte. Denna gången gick det väl som väntat, andra gånger (t.ex. -94) har det gått över förväntan.

Z sa att vi måste inse att vi inte är Brasilien, och det ligger verkligen något i det. Soffpotatisarna måste släppa hörnflaggan och gå på andra stolpen.

Zee skrev:
2435057 Potential? Visst, men det hängde inte bara på Lagerbäck. Fotboll går ut på att göra mål, vilket vi INTE gjorde. Vi kanske hade potential men vi spelade bitvis uselt och vi satte inte våra chanser. Fotboll är aldrig rättvist, och att lägga hela skulden på Lagerbäck är fel.

Det är i exakt dessa situationer, när man har potential men inte lyckas åstadkomma något, ett lag behöver en ledare som kliver in ocg strukturerar om. Denna ledare är förbundskaptenen. Så jo, Lagerbäck får skulden.

korvgubbe skrev:
2435060 Jag tycker Lagerbäck har vissa likheter med Bagdad Bob!

Who?

.

Last edited:
Santo skrev:

bagdad_bob_large.jpg

- Jag är stolt! Jag tycker gubbarna gjorde en hedervärd insats!

Jag håller med Zee.
Under matchen är det ju spelarna det hänger på. Att sedan Zlatan skiter i att arbeta 110% utan ligger på lama 60% för att han är rädd att skada sig = inga pengar från Inter. Mupp.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage