Zick-zack-körning?

Dom testade väl bara hur det känns att svänga, vilket borde vara en jäkligt ovan känsla för en krånslädeåkare.

.

Har aldrig sett customhojar göra det, dom kanske snappat upp det från nån sporthojskompis (som gör det allt som oftast)...
Däcket blir ju varmare av att flexa och friktionen, jag brukar köra lite svängar om man kört över klibbig asfalt eller annan skit också, vet inte om det gör nån faktiskt nytta, men det känns säkrare. =D

Nej det gör ingen nytta alls, man har mätt detta många gånger på MC men tempen ökar inte eftersom friktionsskillnaden är försumbar.

Kör zick-zack varje dag, både på vått och torrt, kul att få svänga lite på långsamma sträckor och träna motstyrning. Brukar låsa ABS'en då och då för att vänja mig också. Man kan ju göra en egen liten "bana" genom att lägga upp en rutt mellan vägmarkeringar och brunnslock o annat. Funkar bäst på torr gata även fast det blir lite mer spännande när det regnar på ordentligt.

Kör oxå zick-zack allt som oftast. Det är kul då det svänger & det är bästa sättet att "fördriva" tiden om man inte vill vara CS's favvo utryck just idag. :P

Ja vem gör inte det då och då, köra rakt fram är en pina oavsett hojtyp. :rolleyes:

Ibland är vi 4-5 hojar irad som kör zick-zack. Ser väldigt kul ut när man kör åt olika håll. Första väjer höger, andra vänster osv.
Görs på tråkiga transportsträckor, när man hamnar i någon kö. Eller när som helst lusten faller på.

Testade detta fenomenet idag,det roliga är ju alla bilister som blir galna :D
Höll på lite i mitt körfält på en bred o fin väg och då börjar en mötande bil plötsligt köra zick-zack och lägga sig i mitt körfält! Skillnad när man gör det med hojj och inte kommer över i deras körfält... Man kan ju undra vad det är som gör dem så uppretade :P

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back