Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
NoicE skrev:Jag tycker lagen suger gigantisk elefantdiscoballe![]()
NoicE skrev:Jag tycker lagen suger gigantisk elefantdiscoballe![]()
Micke_Lindstrom skrev:Jag tycker att folk har börja gå över vägen mer även där det inte är övergångsställen och förväntar sig att man ska stanna eller sakta ner sen den nya lagen infördes.
Vissa fotgängare och cyklister verkar tycka att bilar och andra fordon ska anpassa sig efter dom vare sig det finns regler om det eller inte.
Gustav1 skrev:Det är vansinne att ge de oskyddade trafikanterna företräde.
thomas80 skrev:Verkar väl enklare att en fotgängare stannar som håller 2-3 km/h med en vikt på ca 75 kg än en bil som håller 50 km/h och har en vikt på 1,5 ton...?
jockesoft skrev:Ren tur att jag saktat ner, så jag hann bromsa.
Det är dom ja, och jag saktar oxå alltid ner. Men skall krypa bakom barn för att de inte kan se sig för, det rörde sig om att de var ca 3 meter framför när de fick för sig att svänga. Man måste ju kunna köra om barn utan att riskera deras liv, annars kommer man ju aldrig fram om man skall krypa i 10km/h. Som förälder måste man faktiskt ta sitt ansvar och föregå med gott exempel och lära sina barn hur de skall uppträda i trafiken, det är något som verkar ha försummats den sista tiden.dumbo skrev:Ren tur?
Barn är oberäkneliga, kickboards eller ej. Jag saktar alltid in när det är barn i närheten, precis som jag gör vid övergångställen och på en massa andra ställen i trafiken där risken är stor att man överraskas av ett plötsligt "hinder".
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |