z900 header

Dajen

Medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Suzuki Bobber
Hej,

Jag köpte en ny slipon till min z900, men de låter ju typ ingenting pga de stora avgassystemet som sitter på dessa maskiner och jag som vill ha lite ljud är besviken, därför tänkte jag på headers, har en decat liggande men har ingen lust att kapa sönder originalsystemet för att sätta dit en decat, eller går det att göra på nå smidigt sätt så man kan skruva bort decaten och dit med original igen? eller ska man satsa på att köpa en eftermarknads header?

Kapa inte sönder originalet - köp ett sånt på skroten och kapa sönder isåfall så du har ett helt liggande

Hej,

Jag köpte en ny slipon till min z900, men de låter ju typ ingenting pga de stora avgassystemet som sitter på dessa maskiner och jag som vill ha lite ljud är besviken, därför tänkte jag på headers, har en decat liggande men har ingen lust att kapa sönder originalsystemet för att sätta dit en decat, eller går det att göra på nå smidigt sätt så man kan skruva bort decaten och dit med original igen? eller ska man satsa på att köpa en eftermarknads header?
Jag hade en Z900 -20 med helsystem, den lät så in i helvete, man var helt matt i huvudet efter att ha kört den i en timme ändå om jag hade hörselskydd i hjälmen. Det gick inte att smyga ut med den från kvarteret sent på kvällen eller tidigt på morgonen heller, dånade på tomgång med.
Den MT-09 som jag har nu har Akrapovic helsystem med DB-plugg monterad och den har betydligt lägre ljudnivå men låter ändå riktigt fint

Har letat en skrot men jag hittar ingen, kan du länka någon/några skrotar är du snäll. Amazon har jag koll på :)

finns ingen beg/skrothandlare som har, har täkt hela google efter detta. Skulle det funka att göra typ en koppling på original kanske? så man kan sätta tillbaka världens största ljuddämpare igen, vid tex besiktning etc. Någon som gjort detta? eller har en annan lösning?

Det är katten som dämpar ljudet i främre delen på originalsystemet om det inte sitter nåt spjäll som öppnar-stänger
Nytt original är dyrt och sånt man vill ha med okapat när man handlar hoj IMG_9963.png

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar