z800e eller MT-07 Köpråd för en A2 Förare

Ställer mig i MT-07 ledet också.

Den hade jag satsat på tack vare:
Utseendet, Vridet och Ljudet.

Lycka till med inköpet :hej

ja har kört MT-07an dock ostrypt i en och en halv säsong. och skulle ja haft A2 kort o välja mellan 4 lr 2 cylindrar så hade ja valt 2 alla dagar i veckan. MT-07an är grymt stark på låga varv och hästarna du förlorar av strypningen ligger högre upp i varven. kan ha fel men de flesta rad fyrorna kräver mer varv än twinnarna för att nå samma effekt/vrid?

yamahan har dock riktigt tråkigt ljud orginal, ja hade akra carbon på min o de lät mer än tillräckligt.
ja har även kört en ostrypt er6a och skilladen mot mt-07an är som natt och dag, typ samma drag när man väl rullar men gasresponsen på yamahan är 10 gånger bättre. o sen spelar ju den låga vikten en stor roll också.

z800 är säkert roligare än mtn ostrypt dock.

Måste lägga min röst på MT-07 jag också!

Som några har sagt så är fjädringen inte det bästa på MT-07, men det går att justera till det bättre. Ljudet med Yamahas Akrapovic är något helt mentalt, jag har sällan hört något liknande från en MC. Det är brutalt rent utsagt, det finns ingen video som gör ljudet rättvisa utan det måste upplevas i verkligheten. Och detta kommer från en person som likt dig värderar radfyrors ylande högt!

Som Cidair här ovanför säger så har A2 strypningen knappt någon effekt på MT-07 då den är så bottenstark. Det är garanterat en av de (om inte den) snabbaste A2 hojen du kan köpa. Z800E som både är tung och strypt har inte en suck, den är ju trotsallt en fjärdels tjänstevikt tyngre... Men snygg är Z800, det får jag ge den! :)

Min gör 200 mätarfart.....:)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...