Z750

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Nagon som har erfarenhet av Kawa Z750? Hur ar det att kora pa bana sag aven t ex rorken, personliga intryck? Bra / daliga aspekter rent generellt ocksa, klam garna in en film om det skulle finnas! :tummenupp

Har kört Z750 -08 en sväng, en trevlig lättkörd hoj med bra chassie!
Vill du se filmer föreslår jag en sökning på Youtube, där finns ju hur mkt som helst att gotta sig åt!

Du kan nog få ett mkt fördelaktigt pris på en 08 nu!

Jag har kört z750 på gocart bana och jag har inte märkt några problem alls med den där. Har faktiskt inte märkt några problem med den överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Låter inte särskilt mycket alls, vibrerar lite ibland, men inget jag har störts av. Det enda minuset på den är att den är hemsk att sitta bakpå på...

Jag hade den som førstahoj, Funka klockrent ænda tills man tog ut den på bana. Chassit ær i klenaste laget och fjædring och støtdæmpare pallar inget større. Så ska du køra bana rekomenderar jag den INTE.

z750 har förhållandevis låg försäkringspremie dessutom! ;)

Yes, delvis en av anledningarna till varfor jag kikar narmare pa den! Vill ju egentligen at en sporthoj men ekonomin tillater mig inte det an... Letar darav bland streetfighters och tror att Z750an ar en bra kandidat..?!

Jag hade den som førstahoj, Funka klockrent ænda tills man tog ut den på bana. Chassit ær i klenaste laget och fjædring och støtdæmpare pallar inget større. Så ska du køra bana rekomenderar jag den INTE.

Tanken var att ta ut den pa bana faktiskt! Kort lite bana forra sommaren + rorken vilket jag verkligen gillar. Vill ju som jag skrivit ovan at en sporthoj och tror att Z750 ar bland dom battre street-hojarna! Innan hade jag en ER-5a sa Z750an blir ju iaf en klar forbattring... Ocksa tankt pa hornet & ER-6n men tror kawan ar battre!

Last edited:
MJL, Triumph Speed Four är också den riktigt låg i försäkring. Det ligger mellan en Speed four och en Z750 för mig. Triumphen låter lite coolare men då är den också "bara" 3-cylindrig. Det som gör Speed four lite schysstare enligt mig är att bakramen inte är lika kort vilket jag tycker ger ett sportigare intryck.

z750 har en radfyra och låter inte så fy skam den heller i motorljudet. En annan schysst street-fighter vore väl Ducati monster antar jag. Men priset på en sådan hoj ligger rätt högt.

Er-6n är förjävla ful, ursäkta språkvalet, och er-6f likaså.
Honda Hornet mja, småsugen på den men hellre en z750 i sådant fall.

Jag hyrde en z1000 och körde med en heldag, kan bara säga att den hojen var sjukt rolig och riktigt bra. Bra acc, bra väghållning och hög busfaktor.

Kan tänka mig att z750 påminner om z1000 men som sagt försäkringen på z1000 ligger lite väl högt iaf för mig som haft mitt körkort i endast 1 år.

Har ca 50 000:- undansparade så snart är det dags för hojköp även för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=7p7HYVGZ3Z8

reklamfilm z750 2009

Last edited:
Jag har kört lite på falkenbergs motorbana med den o den räckte till för min körstil iaf.

Den e ju väldigt lätthanterlig. Och överkomlig försäkring.

Jag har en till salu som snart kommer ut på blocket:)

MJL, Triumph Speed Four är också den riktigt låg i försäkring. ........

Precis dom hojarna jag ocksa tittat pa!! Har kommit fram till att Duccen har ett hogt pris samt lite svagt me kram om man tittar pa dom andra hojarna. Sen ser kawan och trajjan mer ut som "riktiga" hojar..

Hur star sig trajjans forsakringspermie till skilland fran kawan for din del? Sen ar val trajjan dyrare eftersom den kom 06 tror jag :va, iaf om man kikar pa en kawa fran sag 04!

Ska kika pa lite mer specifik info om trajjan nu igen tankte jag, se hur det stog till dar!

Jag har kört lite på falkenbergs motorbana med den o den räckte till för min körstil iaf.

Den e ju väldigt lätthanterlig. Och överkomlig försäkring.

Jag har en till salu som snart kommer ut på blocket:)

Okej, min erfarenhet sager mig att hojen tal oftast agressivare korning an piloten sjalv ar formogen till .. :banana

Skicka garna en lank till just din annons! :tummenupp

Last edited:
Precis dom hojarna jag ocksa tittat pa!! Har kommit fram till att Duccen har ett hogt pris samt lite svagt me kram om man tittar pa dom andra hojarna. Sen ser kawan och trajjan mer ut som "riktiga" hojar..

Hur star sig trajjans forsakringspermie till skilland fran kawan for din del? Sen ar val trajjan dyrare eftersom den kom 06 tror jag :va, iaf om man kikar pa en kawa fran sag 04!

Ska kika pa lite mer specifik info om trajjan nu igen tankte jag, se hur det stog till dar!

Okej, min erfarenhet sager mig att hojen tal oftast agressivare korning an piloten sjalv ar formogen till .. :banana

Var det inte 05 som den snyggare Triumph speed triple kom? Har ingen aning vad speed four är för modell men den verkar ju finnas 02-03. Trajja försäkringar ska du kolla på IF märkesförsäkring i deras tabell.

Kolla först vilken klass hojjen ligger i sen kollar du tabellen, tror du får dubbla premien på 35-49 år om man är under 25.

Kolla klass:
http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/MC/Pages/Triumph.aspx

Tabellen:
http://www.if.se/web/se/SiteCollect...re Produktblad_innan090201/Triumph_3405_6.pdf

Tror annars det är bra hojjar du kollar på Mattis :)

EDIT: ligger hojjen i klass "sport plus" bör du undvika eftersom sjävrisken är typ 25000

Last edited:

Triumphen ligger i exakt samma premie.

På bilsport och mc ligger halvförsäkringen på 8926:- /år för både Trajjan och Kawan. Första kvartalet betalar man 1966:- andra 3412:- tredje 2395:- och sista kvartalet 1153:-.

Jag är riktigt sugen på Speed four måste jag säga, speciellt eftersom jag kört en. bra vrid, känns mer som en sporthoj än en streetfighter.

har också kollat på Suzuki SV650 men V-twin BLÄ och URK. Låter för jävla gräsligt. Så kör inte den. halv: 5856:- på den för mig.

Var det inte 05 som den snyggare Triumph speed triple kom? Har ingen aning vad speed four är för modell men den verkar ju finnas 02-03. Trajja försäkringar ska du kolla på IF märkesförsäkring i deras tabell.

Kolla först vilken klass hojjen ligger i sen kollar du tabellen, tror du får dubbla premien på 35-49 år om man är under 25.

Kolla klass:
http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/MC/Pages/Triumph.aspx

Tabellen:
http://www.if.se/web/se/SiteCollect...re Produktblad_innan090201/Triumph_3405_6.pdf

Tror annars det är bra hojjar du kollar på Mattis :)

EDIT: ligger hojjen i klass "sport plus" bör du undvika eftersom sjävrisken är typ 25000

Kanner att jag borjar bli lite fargad, kawa kanns som det bast valet. Tror Z750an skulle passa mig, dvs. rorken och nan storre bana under sommaren ocksa! Ska avancera upp till din grupp :yoparty

Sen att den kanns som en potent wheeliemaskin gor saken battre :hihi
Det enda jag lagt marke till ar att torrvikten pa den ar relativt hog, 195kg.. :3freak Vad vager din, ungefar 183 eller sa kanske?

Triumphen ligger i exakt samma premie.

På bilsport och mc ligger halvförsäkringen på 8926:- /år för både Trajjan och Kawan. Första kvartalet betalar man 1966:- andra 3412:- tredje 2395:- och sista kvartalet 1153:-.

Jag är riktigt sugen på Speed four måste jag säga, speciellt eftersom jag kört en. bra vrid, känns mer som en sporthoj än en streetfighter.

Kikade ocksa pa Bilsport&Mc och dom har ganska bra forsakringar! Sen har dom ju ocksa offroad forsakringen vilken lockade, va lange inne pa en 640a men kom fram till att den inte skulle passa till vad jag vill gora!

Men halvforsakringen pa 8926 var faktiskt inte allt for blodig, tror t.o.m jag fatt fram en billigare, gar via farsan :hihi

Jag har (som du) faktiskt akt Z750an och det ar en jakla maskin assa! Den far du ju varva pa ordentligen men svaret va inte daligt! Ingen bonpallshoj direkt dock.. Vad fastnade du mer specifikt for hos trajjan?

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...