Z750, bra elr dålig hoj ?

Nybbee

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
2002, Yamaha YZF-R6
Tjena allihopa!

Är väldigt sugen på att hämta mig en z750 årsmod. 2006 elr 2005 från Tyskland.
Någon som har några erfarenheter av dessa hojar? bra elr dåliga, vill höra allt.

Mvh Nybbee

kvickstyrda.
roliga på kurviga vägar.
vart lite besviken på motorn... hade förväntat mig mer klipp på topp.
mellanregister finns men eftersom det är en 750 är det ju inte nån hästspark direkt.

Kul hoj på kurviga vägar helt enkelt.

Måste det vara en 05:a eller 06:a?
Själv har jag haft en 07:a förut och tycker de ser mycket bättre ut med uppdateringen som kom då.

Var nöjd med den, en bra hoj enligt mig. Slipon, dynojet och mappning gjorde susen.

Vad jag förstått så är 07-framåt årsmodeller mycket tyngre än de som tillverkades 04-06. Jag tycker även den äldre generationen ser mycket bättre ut än nyare.

06an som jag har erfarenhet av är en väldigt trevlig hoj, rolig på mindre slingrade vägar och funkar ganska bra i stan dessutom. Man kan ha den både till pendling och till bus. Nackdelen är när du kört en 1000cc så kommer du tycka den är ganska slö. Bromsarna kunde varit bättre dessutom, lite dålig känsla.

Klockren hoj! sjysst slip-on, pc3, K&N filter de allt som behövs, sen har den allt en hoj behöver förutom motorvägstrafik, man pallar ligga 200+ max 2-3mil sen måste man vila nacken:(, men 70-90 vägar hänger man på sporthojarna om man vågar varva lite;)

tack för alla svar! :)
jag oroar mig inte så mkt för effekten på lillen, trots att jag kört på en R1:a förut.
är mer ute efter en pålitlig och rolig hoj att åka på. Som också passar till en students plånbok. Så det låter som att denna hoj kan vara nåt att kika närmare på!

ja förfan tjöP =) jag är toknöjd med min. Det är en allt i ett hoj kan man säga, ser bra ut, går bra och är rolig att köra! Samt att den låter fint också med ett schysst slipon på ;)

Jag kollade också på z750, men tyckte försäkringen var för dyr. Jag valde en 900 hornet i stället. Kul hoj faktiskt :tummenupp

Den är rätt trevlig.. Lättkörd, snäll. Lite tam motor kan man tycka om man kört r-hoj förut

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti