Z750 -06 eller SV1000s -04??

Vilekn hoj kommer passa mest?

• Antal röstningar
    0

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jaha, som vanligt så sitter man här med sina I-landsproblem. Vad skall det bli för hoj till nästa år?? Har funderat i alla möjliga olika banor men kommit fram till att det nog får bli någonting liknande SV:n eller Z 750:n.

Skall ha hojen till lite av varje. Åka till jobbet med, Söndagsturer, ha flickan bak på ibland, men framförallt busa med :banana . Kanske även kan bli någon lite längre tur som tex till ringen eller liknande, beror nog som sagt lite på hojen :)

Så är det några som har lite inputt om dessa hojar?

Har själv kört Z750:n och tyckte att den verkligen var skit kul att köra! SV:n har det aldrig blivit någon tur på men jag är ju i övrigt sjukt frälst i tvinnar. Har ägt både Ducce, TL1000S/R, och en SP1:a (faktiskt även en SV650 men den var lite väl trött) och gillat alla gör mycket. En liten sjuka som tvinnarna kan ha är ju att de brukar väga lite mycket bara :rolleyes:

Så, ge mig lite info :)

Last edited:
SV1000S har nog lite mer "hopkrupen" körställning än Z750 men större motor och vrid är i min värld roligare. Efter provkörningen av SV1000S så skulle jag nog kunna tänkt mig en om försäkringen var lite mer gynnsam(samma klass för Z750n skulle jag tro).

Gustav O skrev:
Men det vart inget handlat i USA då?

Hade tyvärr lite problem att fåtag i någonting bra under den tiden som jag var där :( Men strax innan jag åkte hem så fanns det en TZ 98 (om jag inte minns fel) i Phoenix där jag bodde. Han aldrig titta på den innan jag åkte hem tyvärr. Men jag har kontakt med säljaren fortfarande och vi får se om jag får någon jag kan lita på att titta på den för mig. Killen ville visserligen ha lite över 5k dollar för den så för att det skulle vara någonting så får den allt vara fin. Känns som om jag nästan lika gärna kan kolla hemma i Sverige nu :rolleyes:

Anders R skrev:
SV1000S har nog lite mer "hopkrupen" körställning än Z750 men större motor och vrid är i min värld roligare. Efter provkörningen av SV1000S så skulle jag nog kunna tänkt mig en om försäkringen var lite mer gynnsam(samma klass för Z750n skulle jag tro).

När jag kollade så var SV:n något dyrare. Men precis som du säger, den har ju också lite mer pulver.

Man kanske skulle löpa linan fullt ut och köpa en FZ1 -06 :crash

z 750 är skitkul, jag håller med dig, men....tja, en litertwin är ju alltid en litertwin...jag gillar SVn bättre, den är mer mångsidig. Inte lika busigt rapp när vägen svänger men den känns helt klart mer fullvuxen. Har lite svårt med designen ut vissa vinklar men det är ju en högst personlig reflektion.

bebbe skrev:
Jaha, som vanligt så sitter man här med sina I-landsproblem. Vad skall det bli för hoj till nästa år?? Har funderat i alla möjliga olika banor men kommit fram till att det nog får bli någonting liknande SV:n eller Z 750:n.

Skall ha hojen till lite av varje. Åka till jobbet med, Söndagsturer, ha flickan bak på ibland, men framförallt busa med :banana . Kanske även kan bli någon lite längre tur som tex till ringen eller liknande, beror nog som sagt lite på hojen :)

Så är det några som har lite inputt om dessa hojar?

Har själv kört Z750:n och tyckte att den verkligen var skit kul att köra! SV:n har det aldrig blivit någon tur på men jag är ju i övrigt sjukt frälst i tvinnar. Har ägt både Ducce, TL1000S/R, och en SP1:a (faktiskt även en SV650 men den var lite väl trött) och gillat alla gör mycket. En liten sjuka som tvinnarna kan ha är ju att de brukar väga lite mycket bara :rolleyes:

Så, ge mig lite info :)

Visst har jag en SV så jag är liiiiite partisk,
men om du jämför 2 så skilda cyklar så kommer nog svaret att bli SV:n...
Den enda poängen med Z:an är nog lägre försäkringspremier och mer avslappnad körställning, men jag skulle inte vilja skjutsa med den!!

RwE skrev:
Den enda poängen med Z:an är nog lägre försäkringspremier och mer avslappnad körställning, men jag skulle inte vilja skjutsa med den!!

Ja just, hur är SV:n med någon bakpå :confused:

bebbe skrev:
Ja just, hur är SV:n med någon bakpå :confused:

Jag skjutsar en hel del med min, och jag tycker det är suveränt ur körsynpungt... däremot sitter hon lite högt med benen.. hon är 179 cm!!
Men det märks inte mycket skillnad i orken med henne bakpå, och den är lätt att lägga ner med skjuts också....

RwE skrev:
Jag skjutsar en hel del med min, och jag tycker det är suveränt ur körsynpungt... däremot sitter hon lite högt med benen.. hon är 179 cm!!
Men det märks inte mycket skillnad i orken med henne bakpå, och den är lätt att lägga ner med skjuts också....

Det låter ok. Min tjej är bara knappt över 160 cm så borde hon ju sitta helt ok på hojen.

Vet att på min TL:s var det i det närmaste farligt att ha passagerare. Fram hjulet kasade läskigt i kurvorna :död

RwE skrev:

Jag tycker att sittställningen på SV:n är riktigt skön och du slipper ju blåsten. (Är 179cm)

Z750 har jag också kört...iaf 05:an! Den hade dom på körskolan när jag tog mitt kort. Jag tyckte den va skitbra, om inget annat så är den hästlängder snyggare än SV:n! :tungan

ceasar skrev:
Jag tycker att sittställningen på SV:n är riktigt skön och du slipper ju blåsten. (Är 179cm)

När man vänjer sig så är den skön, men i låga farter så trycker det styggt på handleder och axlar...(är också 179 cm)

bebbe skrev:
Det låter ok. Min tjej är bara knappt över 160 cm så borde hon ju sitta helt ok på hojen.

Vet att på min TL:s var det i det närmaste farligt att ha passagerare. Fram hjulet kasade läskigt i kurvorna :död

Framhjulsgreppet har jag aldrig haft några problem med, men å andra sidan kör jag väl inte så JÄKLA hårt... hehe... men något bättre grepp fram än TL:n lär den ändå ha!!

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret