Hallå,
Har kikat runt lite här på allas fina byggen och nu tänkte jag dela med mig av mitt lilla projekt. Hittade en Z650 F1 årsmodell 1980 i höstas till rätt pris. Den har inte varit i trafik sedan -96 men den startade och gick hyfsat bra, så jag slog till. Framför allt för att det var sista modellen med kick
Den läckte bensin ur förgasarna och det låg bensin inne i luftfilterboxen. Avgassystemet hade rostat sönder men i övrigt var den i bra skick.
Jag har tummen ganska precis mitt i handen, men man måste ju lära sig skruva hoj någon gång i livet. Tanken med detta projekt är inte att ha någon knullputs på grejerna utan att mer ha en bra brukshoj som jag kan pendla till jobbet med. Sen så kommer det vara ett work in progress, första steget nu är att få den körklar så jag kan besikta den i vår.
Såhär såg den ut när jag köpte den

Avgassystemet hade rostat sönder, men som tur var hittade jag ett 4-1 system för 1000:- hos en handlare som hade utförsäljning. Det var ett Marshal Deeptone, låter ganska bra.

Jag började med att riva förgasarbryggan då den läckte ganska mycket bensin. Det var ganska mycket avlagringar i koppen.


Beställde nya packningar, samt nya gummin till luftfilterboxen och för att aldrig ha tagit bort en förgasarbrygga förut så är jag ganska nöjd över att jag lyckades få tillbaka allt
Fick tag i ett par clipons av en polare, hittade en ny sadel på ebay och passade på att beställa nytt kopplingshandtag och en nytt bromhandag + cylinder för att få en lite coolare look.


Hojen startar och går perfekt nu, behöver fixa bromsljus, hållare för hastighetsmätare och tändningslås. Pratade med bilprovningen och jag behöver inte ha backspeglar eller några kontrollampor för blinkers/bromsljus/helljus etc... så det förenklar saker mycket då jag inte kan el

Har kikat runt lite här på allas fina byggen och nu tänkte jag dela med mig av mitt lilla projekt. Hittade en Z650 F1 årsmodell 1980 i höstas till rätt pris. Den har inte varit i trafik sedan -96 men den startade och gick hyfsat bra, så jag slog till. Framför allt för att det var sista modellen med kick

Den läckte bensin ur förgasarna och det låg bensin inne i luftfilterboxen. Avgassystemet hade rostat sönder men i övrigt var den i bra skick.
Jag har tummen ganska precis mitt i handen, men man måste ju lära sig skruva hoj någon gång i livet. Tanken med detta projekt är inte att ha någon knullputs på grejerna utan att mer ha en bra brukshoj som jag kan pendla till jobbet med. Sen så kommer det vara ett work in progress, första steget nu är att få den körklar så jag kan besikta den i vår.
Såhär såg den ut när jag köpte den

Avgassystemet hade rostat sönder, men som tur var hittade jag ett 4-1 system för 1000:- hos en handlare som hade utförsäljning. Det var ett Marshal Deeptone, låter ganska bra.

Jag började med att riva förgasarbryggan då den läckte ganska mycket bensin. Det var ganska mycket avlagringar i koppen.


Beställde nya packningar, samt nya gummin till luftfilterboxen och för att aldrig ha tagit bort en förgasarbrygga förut så är jag ganska nöjd över att jag lyckades få tillbaka allt

Fick tag i ett par clipons av en polare, hittade en ny sadel på ebay och passade på att beställa nytt kopplingshandtag och en nytt bromhandag + cylinder för att få en lite coolare look.


Hojen startar och går perfekt nu, behöver fixa bromsljus, hållare för hastighetsmätare och tändningslås. Pratade med bilprovningen och jag behöver inte ha backspeglar eller några kontrollampor för blinkers/bromsljus/helljus etc... så det förenklar saker mycket då jag inte kan el

