Z1000 - Poll med ljuddämparalternativ

Fetast???

• Antal röstningar
    0
ceasar skrev:
Du får ca 17hk mer än orginal. (På just Z1000 är det extremt stor skillnad med avgas+PCIII).

Låter som att det blir en PC också!!! :hihi
Får man ut mer pulver ur ett 4-2-1 än ur ett 4-2-2?

du kan ju montera ett segel,gejlord fokker :fyllisar
du måste ju montera allt som finns för å hänga me :lol

du vafan ja kom på en ide....om vi monterar en bogseringslina så kan du ju få känna på 300 gränsen :tummenupp,den e hård vettu*blåser helvete utan kåpor*mer än styv kuling,u sejling fokker :hihi

Pernell skrev:
Har själv 2 st GPR som sitter högre upp under dynan, magiskt snyggt om du frågar mig. Lite dålig bild men allt jag hittade...

17 hk, vilket system gäller det?
Ca vad brukar kostnaden landa på när man ska mappa ett system med pcIII?

Vi fick ut det på en Z1000 som det monterades avgassystem+PCIII på. Kommer inte ihåg vad det var för avgassystem, men jag har hört att Z1000 ska vara strypt i tändningen också. Det är tydligen därför det blir sån skillnad på just den hojen. Med PCIII ställer man inte bara insprutet, man kan ställa tändningskurvor också.
Nu är jag ingen dynojettekniker, men eftersom jag har jobbat i en MC-butik, så har man ju lärt sig en del.

Kostnad för kalaset beror mest på vad du sätter dit för avgas, ART slipon kostar 10 000:- + PCIII ca:4000:- + Bänkning ca:2200:-
GPR slipon borde vara billigare.

Nu kanske man inte ska räkna med 17hk, men 14-18 borde ju vara rimligt. Man får ju inte glömma hur vridmomentet påverkas. Kommer inte ihåg några siffror, men hojens register blir mycket bredare och roligare.

Ring och prata med närmaste dynojetcenter som har erfarenhet av Z1000.

Finns ju Akra system som har två burkar till Z1000. Fast det kanske bara var slip-on?

Äsch, har du bara råd, satsa på vürsting Akrapovic systemet med en burk. :yoparty

Fyrpipan är ju halva grejen på den där hojen. Skulle välja det alla dagar i veckan. Åtminstone av kosmetiska själ. Vill man absolut ha mer effekt lär man ju välja nåt annat. Låter original bra förresten? Har aldrig fått privilegiet att höra det.

Hade jag haft möjligheten att köpa en ny hoj hade jag valt en svart Z1000 utan att blinka

FreddaGädda skrev:
Fyrpipan är ju halva grejen på den där hojen. Skulle välja det alla dagar i veckan. Åtminstone av kosmetiska själ. Vill man absolut ha mer effekt lär man ju välja nåt annat. Låter original bra förresten? Har aldrig fått privilegiet att höra det.

Hade jag haft möjligheten att köpa en ny hoj hade jag valt en svart Z1000 utan att blinka

Hade vart lite fetare om det satt längre upp.. mkt snyggare med 2 feta high.
Och sen var det ljudet ja... original låter lite som en halvsnäll kattunge - i vart fall inte arg.

Har nytt helsystem och fick en helt ny hoj! Ett klart värt tips!

Jag röstade på "En burk".
Klart snyggast och ger det så mycket effekt är det väl ingen tvekan.

En liten fråga.
Vilken förs.klass hammnar Z1000 i?
Antar att den går som sporthoj.

Dyraste klassen när jag kollade för två år sen. Den kändes ganska seg i jämförelse när jag valde R1:an istället. Lite som min gamla 600, först ingenting, sen ingenting och sen kom den trots 144 hk på pappret. 17 hk till bör vara guld värt och man kan hoppas att det ex. jag testade inte var representativt. Otroligt snygg hoj och såklart ska det se ut som med Akrat tycker jag. Med dubbla, i alla fall låga, burkar ser det ut som en custom. :tomten

Stefan skrev:
Jag röstade på "En burk".
Klart snyggast och ger det så mycket effekt är det väl ingen tvekan.

En liten fråga.
Vilken förs.klass hammnar Z1000 i?
Antar att den går som sporthoj.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back