Z1000 Klickar men går till slut igång

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Hej,
Idag när jag skulle iväg klickade det bara när jag tryckte på startknappen och displayen slocknade. Jag slog på och av nyckeln ett gäng gånger och efter ett tag gick displayen igång men samma sak hände igen. Till slut funkade det när jag nöp in kopplingen dock fortfarande utan växel i. Ni kan kolla i klippet nedan. I slutet är även efter tankningen på väg hem, då startar den som vanligt.

Kan det vara batteriet som håller på att sjunga på sista versen eller har ni nån annan gissning?

Jag hade bytt batteri efter att jag kollat med en spänningsprovare eller multimeter över batteriet när maskinen är igång. 14-ish volt är helt okej vid varv över tomgång. Annars kolla jordpunkter och dylikt.

Brukar du underhållsladda batteriet på vintern? Batteriet håller väl ca fem år beroende på hur man sköter det.

Righto, får våldgästa min polare med multimetern då :)
Köpte den för ett par veckor sedan och glömde faktiskt fråga om han underhållsladdat det, fast är det originalbatteri är det ju ändå fyra år.

Ifall nån letar upp den här tråden kan jag säga att det mycket riktigt var batteriet som spökade men problemet var att skruven till pluspolen hade rallat upp så den hängde löst. Bara att skruva fast så mätte jag upp:
12,31V utan nått påslaget
12,01V med tändningen på
14,14V med motorn igång

Tack till alla för era tips! :tummenupp

En helt annan fråga!

Patlo911, vad är det för speglar du har?
Letar efter ganska exakt sådana!

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...