Z1000 goes naturupplevelse...

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Jag fick chansen att testa min Z1000 "vid sidan av vägen" igår...

Vi var ett gäng på 8 pers som var på väg ner till Varberg, vi åkte den gamla vägen via Örby (Kinna) från Borås, 6km från Horred så åkte jag ut o fick känna lite på naturen.

Som tur var så gick allting bra, inte en enda repa på hojen, bara massa skumma djur på tanken.
Även jag klarade mig utan skador eller mä rken.

Det som hände var att en bil(jävel) kom ut på min sida i kurvan så jag hade inte en chans att lägga ner hojen i tid.
Så jag fick välja mellan att bromsa och åka ner i diket eller gasa... så jag gasade på och hoppade över diket och ut på ängen, sen var det bara att hålla i styret för kung och fosterland.

De tre som låg efter mig (då jag var nummer 5) hann ta kurvan i tid men för mig var det omöjligt.

Tur man kör Kawa så allting gick bra... ;)

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cdt2u0ua8-Y&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cdt2u0ua8-Y&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Hahhahaa ja du va fan bra nära där! Det får man fan ta o göra om fast mer kontrollerat den här gången! :)

haha gillar snacket efteråt.
- "Det äckligaste ä när man vänder o vet att nu har de hänt nått, va har hänt?
åså ville han bara käka kräfter"
:D

Skönt att det gick så bra:tummenupp

Last edited:
Tur att de gick som de gick när de inte gick som de va tänkt!

Sjukt skönt när man hör lättnaden i rösten på de som är med också. :) Som någon säger på filmen, känslan när man vänder och vet att något hänt men inte en aning om vad är inte najs.

Gött att se! :)

Tur att allt gick bra. :tummenupp

Ska försöka undvika och testa offroadegenskaperna men bra och veta att den fungerar även där. :)

gissar på att bilen inte ens stannade.

Precis,bilen stannade inte... några var sugna att åka ikapp den men det blev aldrig av.... men lagom sur man var på bilfan... han visste väl säkert vilken sida han var på men han gillade väl inte att vi var ett gäng som kom åkandes där...

Tur att allt gick bra. :tummenupp

Ska försöka undvika och testa offroadegenskaperna men bra och veta att den fungerar även där. :)

Hehe gör det, räcker nog att en har testat... ;)

Sjukt skönt när man hör lättnaden i rösten på de som är med också. :) Som någon säger på filmen, känslan när man vänder och vet att något hänt men inte en aning om vad är inte najs.

Gött att se! :)

Ja precis, tur man åker med ett skönt gäng... underlättar som fan när man åker ihop, stannar o snackar eller åker någonstans och äter.

Last edited:
snygg hoj by the way:) jävlar röta me för den delen

Där kan man snacka om tur. Vad är nästa åka crossbana kanske vem vet kanske funkar där med.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti