z 1000 erfarenheter o brister

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
Hej allihopa

har nu haft min Z 1000 i snart 1 månad och är grymt nöjd med den ,
skitkul mc som passar mej perfekt.

Vore kul att få veta vad ni andra som haft dom lite längre tycker ,
så dela gärna med er dåligt som bra !
 
peter_anders skrev:
Hej allihopa

har nu haft min Z 1000 i snart 1 månad och är grymt nöjd med den ,
skitkul mc som passar mej perfekt.

Vore kul att få veta vad ni andra som haft dom lite längre tycker ,
så dela gärna med er dåligt som bra !

inte för att jag kört en z1000 men är den inte lite väl tung? dessutom saknar den sisådär 20 hästar... i övrigt en skitsnygg hoj som jag gärna skulle åka runt på :tummenupp
 
Jag har haft min i två år nu och kört 1800 mil med den. Grymt nöjd med den 127 hk på bakjulet. Det enda man kan klaga på är att det är lite dåligt stoppad sadel vid lång körningarna värker det i ändlyktan efter ca 20 mil...

Hojen går bra o weela med men vid strippen körningarna saknar man en 20-30 häst för att hänga med sport hojarna. Bästa tid på strippen 11.13 209km/h i slut hastighet.

Funderar på att byta motor till vintern är det någon som vet om en zx 10 motor får plats?
 
Jag är fortfarande sugen på en men tvekar inför att skaffa hoj utan kåpor. När jag testade Z1000 förra året tyckte jag att det var lite dåligt pulver från låga varv jämför med bl.a. R1 och TL1000s. Håller ni med? Tror att folk drevade dem för att bli va med den bristen på de siter jag kollade in. Ruskigt snygg hoj med rätt system! Tycker att Akra 4-1 är ett av de snyggaste.
 
Har nu kört min runt 1100 mil och jag är grymt nöjd med den. Men visst har den nackdelar som redan är påpekade. Några hästar till skulle inte göra ont, även om det blev bättre med nya system. Slapp dessutom moppeljudet. Lite tam på låga varv men går man upp lite är det en fantastiskt pigg och rolig hoj att köra. Är dessutom en av marknadens snyggaste cyklar. Har fortfarande ett mysigt leende på läpparna när jag ser den på gården :rolleyes: ...

Grattis till ett bra köp!
 
Nicke skrev:
Tror att folk drevade dem för att bli va med den bristen på


Jag hade min ner drevad en kugg fram och den blev ju helt klart lättare att dra upp på lägre varv. Men den var jobbig som fan o köra längre sträckor med den varvade ju duktigt mycket mer i landvägs tempo. På stippen var den värdelös jag fick lägga i både 4:an o 5:an innan 402 m.
 
Det enda jag kan säga är att det är en härlig cykel.
Lite mycket vibrationer över 4500rpm men annars okej. :tummenupp
 
Körde 350 mil med en z1000 förra sommaren, och jag noterade som tidigare sagts att det är lite dåligt med pulver i motorn samt att det dök upp irriterande vibrationer i handtagen.

I övrigt så är det en förbannat snygg hoj!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top