Zündapp på G?

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Tydligen finns det lite liv i det gamla anrika märket. Vill minnas att det såldes till Kina när tillverkningen lades ner i Tyskland och då försvann det helt från våra horisonter.

Kanske kan de komma igång med lite fler modeller och storlekar, det skulle vara skoj.

https://www.zuendapp.com/#scrambler
ZXS-125-SCRAMBLER-1.jpg

Påminner lite om CF Moto NK650.. cfmoto650nk_5.jpg

Synd bara att de ser inte så vackra ut då.. Är nog så att man är insnöad på de som fanns förut...

Hade både moppe å 125 av KS modell...

Va mer än 10 år sen man fick prova köra senast en KS 100...

Vart ju tårögd av den färden... Om de berodde på fartvinden eller nostalgin vet jag inte...:D

Blir säkert en hit i Indien och liknande länder, ska något slå igenom i Sverige så är 200hk+ och fjorton olika elektroniska hjälpmedel ett krav :D

Syndapp Strom? En eldriven som Zero fast till halva priset skulle jag vilja ha under barrträdet..

De har ju byggt stora maskiner, även om det var typ 70 år sedan.
De kan lev på att tillverka några små i några år och återkomma med lite större maskiner när de blivit "varma i kläderna"
Jag skulle absolut tycke det vore kul med en riktig återkomst.

Det är väl inget som är ”Zündapp” utom det sannolikt mycket lågkvalitativa emblemet?

Buy quality, cry once

Hoppas jag har fel, men klassiska varumärken som en gång hamnat på konkursade märkes-skroten i Kina eller Indien lär nog förbli där. Bättre då att vittra sönder där på tippen än att förvandlas till ännu en dussincykel - helt utan ambitioner, know how, eller ens en gnutta vision - för den kinesiska populasen, och som lika gärna kunnat heta Chop Suey eller Tam Pong...

Vila i Frid, Zùndapp!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...