YZF750 sving assymetrisk?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Garva inte, men jag blev konfunderad när jag bytte bakdäck. Tidigare har jag justerat kedjan/bakhjulet enbart med hjälp av markeringarna. När jag nu bytte bakdäck mätte jag avstånd från svingen till fälgkanten i stället för att lita på markeringarna. Det skilde markant! Vad ska man lita på, svingen ser symmetrisk ut... Svingen är från en YZF750 från mitten på 90 talet nån gång.

ingen aning hur fzr750 ser ut, men lägg en planka motutsidan av däcket och se att däcket pekar rakt fram så är det lungt!

triple skrev:
ingen aning hur fzr750 ser ut, men lägg en planka motutsidan av däcket och se att däcket pekar rakt fram så är det lungt!
Tack för tipset! Komiskt nog har jag svårt att hitta raka långa saker i min närhet... Skit att inte ha garage...

om du inte tycker om svingen, kan jag hjälpa dig genom att köpa den av dig :) :7peta
är på jakt efter en sådan från -95 el, senare

HansJ skrev:
Tack för tipset! Komiskt nog har jag svårt att hitta raka långa saker i min närhet... Skit att inte ha garage...

TRX-joCCe skrev:
om du inte tycker om svingen, kan jag hjälpa dig genom att köpa den av dig :) :7peta
är på jakt efter en sådan från -95 el, senare
Nja, tycker nog att den är fin ;) Kan höra av mig om jag får syn på nåt, har sett lite roliga prylar ibland på en tysk TRX-site

Trodde nog du ville ha kvar den :fyllisar
Tar tacksamt emot tips på roliga prylar!

HansJ skrev:
Nja, tycker nog att den är fin ;) Kan höra av mig om jag får syn på nåt, har sett lite roliga prylar ibland på en tysk TRX-site

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...