yzf450 hugger på 4an

• Thread starter Thread starter axelsson_vpg
  • Start date Start date

axelsson_vpg

Guest
Tjaa,

var ute och körde i skogen och lera och sånt där. Sen på vägen hem "hugger" de känns som om det bara varvar och sen släpper till.. ( bara högre varv på 4an ) Samma känsla som om de spinner till och får fäste igen på asfalt.

Nu har de blivit värre, justerade lite på kopplingsvajjern och tror de blev lite bättre , fast den var iof kall då jag justerade.

de känns som om de kan vara kopplingen som inte far tillbaka helt, men då skulle de slirat på alla växlar. den kanske för förmkt/ för lite soppa på 4ans högre varv? :va

obs, servade crossen med nya filter och olja efter det här. ingen skildnad.

Kan vara ett växeldrev som saknar en kugg. brorsan hade liknande problem på 2:ans växel på sin wrf250. Det klapprade en aning och ryckte när han körde.
IOFS var det mest när han axxade från låg fart som det märktes.

Hmm, men då borde det inte bli bättre/ sämre då jag skruvar på kopplingsvajjern samt att de är skildnad på kall/varm motor?

Tack för svaret iallafall, ska kolla närmare på det!

... har kommit fram till att det nog är fjädern som ska dra tillbaka kopplingen som är för slapp av sig. Den orkar inte dra tillbaka.. Bestället en ny (13,50kr)! får se om de blir någon skilldnad!

ingen skilldnad, felet var kuggarna på 4ans växel var ruggit slitna samt kopplings gaffeln.. 7700 kr att byta med jobb...............

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back