yzf426 eller crf450?

Tack för alla svaren Olof och alla andra

Kör dom i Södertälje på sommaren också? Om man byter distanser på tex ett par excel fälgar så bör det väll passa eller?

Nja, på sommaren är det nog örebro eller åland som folk håller till på.

Du har ju bultmönster och avstånd till skiva/drev också, men stämmer det så är det bara byta lagren och distanserna.

Såg inte ut att vara några höjdar däck det där :zpy

Det finns bättre alternativ, det vet jag att jag sett tidigare iaf. Men kommer kolla upp det framöver.
 
Jag tror faktiskt jag skulle valt Yamahan i det här fallet. En Yamahamotor som gått många timmar utan att man vet vad som e gjort åt den är bättre än en Honda med samma behandling.

Sen att Hondan är en bättre hoj i allmänhet, det är en annan sak :tummenupp

*Edit, sen om du går i motardtankar så skulle jag nog välja den hoj som du får tag på grejjer till, det spelar rätt stor roll :)



Skriver under på det.


Varför inte det? :confused:
Finns väl massor med folk som inte åker runt med nya fyrtaktare?
Racingmaskiner ska väl skötas och plockas ner emellanåt

Sen kom väl hondan med crf 02, yamaha hade ju hållt på med sin yzf sedan 1998 med diverse uppdateringar.
 
Det här är tävlingsmaskiner, och skicket är mycket viktigare än fabrikat och årsmodell.
Allt handlar om hur nogrann och ordentlig den som ägt mc:n varit. Många tycker det är roligare att köra än att mecka. Dvs pillar bara om "skiten" stannar. En sån hoj ska du naturligvis inte köpa. Kolla upp vad för kille det är som säljer. Kolla vilken ordning han har i garaget, fråga om han lagar bilen själv (bra för då är han nog lite mer kompetent), kolla om han brukar smörja lager (t.ex. styr/sving). På så sätt kan du nog få en lite bättre koll på hur skicket egentligen är. Men visst, det är frestande att bara kolla på hur blank plasten är.
Men psst.. ett tips, många tar av originalplasten direkt när de köper hojen och sätter på annan plast. Allt för att kunna sätta på originalplasten när det är dags för försäljning igen.. ;)
 
Varför inte det? :confused:
Finns väl massor med folk som inte åker runt med nya fyrtaktare?
Racingmaskiner ska väl skötas och plockas ner emellanåt

Sen kom väl hondan med crf 02, yamaha hade ju hållt på med sin yzf sedan 1998 med diverse uppdateringar.

Du kom med lösningen själv :) Prylarna ska skötas om och tas isär, många gör inte det och när man väl ska göra det så KOSTAR det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top