Yzf R6

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Ska ta mitt kort snart, funderar mellan att köpa en R6:a 99 eller en ZX9r (den jag har kollat på är ganska skabbig....)

Vilken MC skulle ni lägga slantarna på?

jag hade inte köpt en r6'a som förstahoj, då jag inte hade kunnat hålla gashanden i styr. :)

men seriöst, hellre lite skabbigare förstahoj som du inte gråter blod om(när) du lägger ner den.

R6!!!!!!!!!
Ingen Kawwa...
Bättre köpa en hoj man vill ha direkt än köpa nån som man inte behöver vara rädd om men heller egentligen inte vill ha? Kör med skallen bara så går det bra.. Jag hoppade direkt på min R6:a från en sketen gammal crolle, funkat fint, fast kör med skallen som sagt..
//B

R6 om du vill ha en hoj som är lättjobbad och pålitlig.
Kawwan om du vill ha en mer tungjobbad hoj.

X-up skrev:
R6 om du vill ha en hoj som är lättjobbad och pålitlig.
Kawwan om du vill ha en mer tungjobbad hoj.

Jag instämmer helt. Köpte en r6 som första hoj. skitgo hoj. den gör som man vill att den ska göra. man lär sig snabbt effektpucklen som kommer runt 7k. ibörjan kan det vara lite överaskande om man inte kört den innan. Kan lätta lite på hjulet då. hehe. måste tillägga att det är i 1:ans växel.

betyg: :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kurt-Olsson skrev:
Ska ta mitt kort snart, funderar mellan att köpa en R6:a 99 eller en ZX9r (den jag har kollat på är ganska skabbig....)

Vilken MC skulle ni lägga slantarna på?

Vilken av hojarna var skabbig???
Jag har en R6a -00, det finns mycket delar till den, då den är populär att tävla med, kawan vet jag inte så mycket om....men begagnat och nya delar finns det i mängder till R6´an....-00 och -99 är samma hoj med lite andra dekal placeringar på dem... nästan samma hoj upp till -02, -03 har en annan motor och andra kåpor.
Köp R6 an!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...