Yzf 750R stannar efter 10-15minuters körning

AAndreas

Ny medlem
Gick med
24 May 2010
Hoj
93 Yamaha yzf 750R
Har en Yamaha yzf 750R-93.Den lägger av efter typ 10-20km körning.Har gjort ren tanken och petcocken,men felet kvarstår.Kan bränslepumpen börja bli trött.Står man ca 5-10minuter då den kallnat lite,kan man köra ett tag igen.Kan det vara tändspolen?Tacksam för svar.

Förklara döds läget, pang bom död? eller varvtalet sjunker och sen dör?

När den har svalnat, startar den klockrent då?

Förklara döds läget, pang bom död? eller varvtalet sjunker och sen dör?

När den har svalnat, startar den klockrent då?

När den svalnat lite startar den hyffsat,inte klockrent.När den dör kan man gasa lite mera,så går den 200 m,men dör sen.Varvtalet sjunker.

När den svalnat lite startar den hyffsat,inte klockrent.När den dör kan man gasa lite mera,så går den 200 m,men dör sen.Varvtalet sjunker.

Låter som ett typiskt soppa fel. Du säger att du redan kollat alla slangar men det finns säkert en som är lite lite klämd. Det kan vara väldigt känsligt.

Har varit med och fixat en lika hoj med samma problem. Det var bränslepumpen som inte levererade tillräckligt med soppa trots att den faktiskt gick. Blev som en ny hoj med frisk pump...

jag kan inte så mycket om hojar, men om den dör när den e varm och startar när den svalnat lite.
kan det inte vara nåt med att kylningen inte funkar som det ska och att den blir överhettad och bryter???

jag kan inte så mycket om hojar, men om den dör när den e varm och startar när den svalnat lite.
kan det inte vara nåt med att kylningen inte funkar som det ska och att den blir överhettad och bryter???

Var också min tanke men när han förklarar att den segar sig innan den dör, varvar ner och sluddrar lite så lutar de mer åt bränslehållet tycker jag.

En sjutton år gammal hoj bryter när den blir överhettad. Fast det funkar bara en gång ungefär:tummenupp

Har varit med och fixat en lika hoj med samma problem. Det var bränslepumpen som inte levererade tillräckligt med soppa trots att den faktiskt gick. Blev som en ny hoj med frisk pump...

Japp,är inne på att byta pump.Verkar leverera lite,speciellt när den blir varm:tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti