YZF 750R Fighterbygge "Brass Knuckle Edition"

Backspeglar lösta på Biltema idag :tummenupp 40:- för två. Ska petas in i styrändarna. Hade dessa på 125an och dem fungerade utmärkt i 3 säsonger :) Dock har dom uppgraderat dem nu, förut var reflexen röd, gött med vitt istället :tummenupp

Bifogat

• PICT2836.jpg
    PICT2836.jpg
    223.5 KB · Visningar: 122
Backspeglar lösta på Biltema idag :tummenupp 40:- för två. Ska petas in i styrändarna. Hade dessa på 125an och dem fungerade utmärkt i 3 säsonger :) Dock har dom uppgraderat dem nu, förut var reflexen röd, gött med vitt istället :tummenupp

dom där som e gjord för barncyklar? :tungan

Biltema cykelspeglar is da shit, så inget skitsnack om dem.
:D

Iofs har väl Biltema riktiga mc-speglar i sortimentet numera också.

färdiga styrände backspeglar t.o.m. :tummenupp

Blir skitfräsigt limez !!

Jag tänkte köra på barncykel-looken, ett sånt där fräckt handtag som låter när man "gasar" hade ju varit coolt! :)

Bara ta bort själva fästet, sen linda med eltejp tills det blir bra passform, lämnar man 1 cm av "stången" utanför styret så går det utmärkt att vinkla som man vill :tummenupp

Såhär såg det ut på 125an, helt ok utseendemässigt tycker jag själv, och man såg fint bakåt också :tummenupp

Bifogat

• PICT2602.jpg
    PICT2602.jpg
    246.9 KB · Visningar: 190
  • PICT2617.jpg
    PICT2617.jpg
    240.3 KB · Visningar: 176
  • PICT2622.jpg
    PICT2622.jpg
    237.5 KB · Visningar: 177
  • PICT2631.jpg
    PICT2631.jpg
    249.2 KB · Visningar: 188
Köpte framlampa idag, Biltema. Inte jättesnygg, men 55/60W H4 så ljuset är förhoppningsvis bra. Får se hur det går med att koppla in den. Har ju två lampor original, ena lyktan för halvljus, sen lyser båda vid helljus, någon som har koll på hur man ska få det att lira?

Ska skruva loss den övre skärmen och se hur det ser ut utan, bilder på det kommer upp senare ikväll :tummenupp

Bifogat

• CIMG1118.jpg
    CIMG1118.jpg
    230.7 KB · Visningar: 86
  • CIMG1116.jpg
    CIMG1116.jpg
    216.1 KB · Visningar: 72
  • CIMG1114.jpg
    CIMG1114.jpg
    219.3 KB · Visningar: 79
  • CIMG1111.jpg
    CIMG1111.jpg
    232.1 KB · Visningar: 74
Japp inte jättekoll men har gjort det 2 gånger du får köpa ett växlande 5 poligt relä & dra en tåt till från lampan ner till relät, Men det finns säkert nån som kan förklara bättre nä jag.

Japp inte jättekoll men har gjort det 2 gånger du får köpa ett växlande 5 poligt relä & dra en tåt till från lampan ner till relät, Men det finns säkert nån som kan förklara bättre nä jag.

Det där förstod jag knappt alls :va

Provmonterade lampan utan skärmen. Då lampan är väldigt djup så hamnar den rätt långt ut, och då ser den nog fan bättre ut utan skärmen.

Tankfästet är även färdigt :yoparty
Och ny baksula också.

Funderar på att sätta tändningslåset på sidan, i ett gammalt kåpfäste, vad tror ni?

Bifogat

• CIMG1139.jpg
    CIMG1139.jpg
    229.8 KB · Visningar: 141
  • CIMG1119.jpg
    CIMG1119.jpg
    241.9 KB · Visningar: 111
  • CIMG1125.jpg
    CIMG1125.jpg
    223.1 KB · Visningar: 105
  • CIMG1137.jpg
    CIMG1137.jpg
    229.8 KB · Visningar: 131
  • CIMG1142.jpg
    CIMG1142.jpg
    231.4 KB · Visningar: 166
  • CIMG1146.jpg
    CIMG1146.jpg
    228.1 KB · Visningar: 167
  • CIMG1132.jpg
    CIMG1132.jpg
    229.6 KB · Visningar: 122
Köpte framlampa idag, Biltema. Inte jättesnygg

Jag vill inte vara sådan, men det var nog dagens under statement...

Kan man kapa i plasten som går på sidorna om lampan kanske den går att rädda?

Går den att flytta in något??

Går den att flytta in något??

Nej, det är väl det jag stör mig lite på, reflektorn är ju så djup så där den sitter på bilderna så är det precis så den inte tar i styrhuvudet. Hade ju helst haft en slimmad lampa som stack ut kanske 5 cm från gaffeln, men ingen sådan är ju godkänd, så det får vara så här nu, blir ändring till vintern om jag väljer att fortsätta åka fighter (vilket jag tror):tummenupp

Nej, det är väl det jag stör mig lite på, reflektorn är ju så djup så där den sitter på bilderna så är det precis så den inte tar i styrhuvudet. Hade ju helst haft en slimmad lampa som stack ut kanske 5 cm från gaffeln, men ingen sådan är ju godkänd, så det får vara så här nu, blir ändring till vintern om jag väljer att fortsätta åka fighter (vilket jag tror):tummenupp

Vad bra då har du en lampa för besiktning, skaffa din slimmade nu ;)

El-hjälp!

Har du lust att kolla vilka färger det är på sladdarna till din bränslevarningslampa? De som går in i lampsockeln vid mätarhuset!

En annan klippte ju friskt i kabelstammen för o instalera en kosomätare och då tog jag bort de sladdar jag inte skulle använda, kom på nu att det kan vara skönt med en varningslampa för att slippa soppatorsk, så ska meka dit en diod tänkte jag men hittar inte vilka sladdar det var!

Vore grymt bra om du har lust att hjälpa mig med det! Du kan ju PM:a i så fall så slipper vi ta upp din tråd...

Hlsn. Gustaf

Jag tror det är gul och svart som går till bränsle lampan, Har en 95:a och vet att el schemat är lite anorlunda 95. men den kanske är nån hjälp. kan kolla i verkstads handboken imorgon för att vara säker.

Har du lust att kolla vilka färger det är på sladdarna till din bränslevarningslampa? De som går in i lampsockeln vid mätarhuset!

En annan klippte ju friskt i kabelstammen för o instalera en kosomätare och då tog jag bort de sladdar jag inte skulle använda, kom på nu att det kan vara skönt med en varningslampa för att slippa soppatorsk, så ska meka dit en diod tänkte jag men hittar inte vilka sladdar det var!

Vore grymt bra om du har lust att hjälpa mig med det! Du kan ju PM:a i så fall så slipper vi ta upp din tråd...

Hlsn. Gustaf

Har inte varit i garaget idag (huja) men kan kolla kablarna imorgon :tummenupp

Kameran blev kvar i garaget igår, annars hade jag haft massa bilder att bjuda på :)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back