YZF 250 vs EXC 250

  • Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Vilken cykel skulle passa bäst för en "nybörjare"?
Jag har ca 35k att köpa cykel för.

YZF 250 -01
Nyrenoverad,athena 290kitt, ny plast, massa plast som följer med, ny bakfälg, enduro preppad framgaffel bakdämpare.
Torrvikt 96,7kg
24000kr

EXC 250 4t -03
Ny kolv förra året, skaplig plast, styrdämpare, STARTMOTOR :tungan
Torrvikt 116,9kg
33000kr

Känns som att yzf är säkrare pga att den är renoverad, tror ni att vikten kan spela roll? ktmen väger ca 20kg mer än yzf

Jag kommer huvudsakligen köra enduro.
 
Snowman89 skrev:
2259210 Vilken cykel skulle passa bäst för en "nybörjare"?
Jag har ca 35k att köpa cykel för.

YZF 250 -01
Nyrenoverad,athena 290kitt, ny plast, massa plast som följer med, ny bakfälg, enduro preppad framgaffel bakdämpare.
Torrvikt 96,7kg
24000kr

EXC 250 4t -03
Ny kolv förra året, skaplig plast, styrdämpare, STARTMOTOR :tungan
Torrvikt 116,9kg
33000kr

Känns som att yzf är säkrare pga att den är renoverad, tror ni att vikten kan spela roll? ktmen väger ca 20kg mer än yzf

Jag kommer huvudsakligen köra enduro.
en fördel med ktm:en är såklart att den går att landsvägsregga, annars hade jag tagit yzf:en
 
Snowman89 skrev:
2259210 Vilken cykel skulle passa bäst för en "nybörjare"?
Jag har ca 35k att köpa cykel för.

YZF 250 -01
Nyrenoverad,athena 290kitt, ny plast, massa plast som följer med, ny bakfälg, enduro preppad framgaffel bakdämpare.
Torrvikt 96,7kg
24000kr

EXC 250 4t -03
Ny kolv förra året, skaplig plast, styrdämpare, STARTMOTOR :tungan
Torrvikt 116,9kg
33000kr

Känns som att yzf är säkrare pga att den är renoverad, tror ni att vikten kan spela roll? ktmen väger ca 20kg mer än yzf

Jag kommer huvudsakligen köra enduro.

Nu är inte yamahavikten angiven på samma sätt som för KTM så i verkligheten är den ytterst lite lättare.
Är yamahan reggad? 290kit i skogen är lite överdrivet framförallt om det är en crosscykel i grunden, det blir väldigt hetsigt fast är du något bättre än nybörjarmotionär hade jag ändå valt yamahan framförallt med tanke på priset.
Kicke är inga problem på dessa framförallt inte då yaman är väldigt lättstartad och kräver knapt någon teknik.
 
okej, dom sa att de fanns grejer för att lv-regga ktmen och grejer för e-reg till yamahan. reggningen e skitsamma eftersom jag kommer ta den på släpkärra
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top