Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
stiffmaster skrev:tja jag tror inte det e tändningen på några sätt då måste mer eller mindre tänd plattan gått sönder då denna inte går att justera ... den sitter i fasta lägen.. jag tror dock mer på att ventilerna inte sitter helt hundra som det var en klok grabb här(iceY) inan som sagte dom inte kollade innan så hade det varit det första jag hade kollat upp
![]()
MrX skrev:Okeii...Men nu till nästa fråga.
Hur krångligt är det att kolla/justera ventlierna? Jag har skruvat relativt mycket fyrtakt fast då på gräsklippare m.m så lite kan man ju.
Men är det nått speciellt man bör tänka på när det gäller yamaha?
Tamtech skrev:Ganska krångligt, är dessutom shims... men börja du med det krångligaste.
då borde du väl veta hur man görMrX skrev:Som jag sa innan så har jag bytt ventiler m.m i gräsklippare. Och då tänker säkert du att det är nått gammalt men det är det inte utan v-twin honda motorer. Så lite erfarenhet har jag faktiskt![]()
MrX skrev:Jag är lugn.
Det är helt nytt stift i den. Satte i det innan förra helgen sen gick den klockrent den helgen. Fast då vart det kallare än vad det var idag när jag skulle testa den.
Men hur har det kunnat ändra sig om den stått stilla i en vecka eller knappt det.
Och det var varmare idag än vad det var förra helgen då den gick klockrent.
När jag köpte den så vart det oxå plusgrader och jag körde med den då och den gick klockrent då med, den har alltid gått perfekt för mig i alla olika temperaturer osv.
Farmer skrev:jag skulle lyssna på andersbrink till 110%...
over and out.
MrX skrev:Var ute och skulle köra igår. Kommer ut på sjön hojjen startar på första kicken går upp i varv (på chocken som den ska göra) och sen tvär dör den, och vägrar starta igen. Så det blev till att riva den och byta stiftet och när det var gjort så gick den som en klocka igen, inga flammor och annat.
Men nu är det så att jag satte i ett sprillans nytt stift INNAN förra helgen och då gick den kanon en hel helg (lör & sön), sen fick den stå förra veckan sen då gick den orent och sköt lågor.
Nya stift är skit, tacka vet jag "gamla" och inkörda stift.![]()
Nån som varit med om nått liknande med stiften?
Tamtech skrev:jag håller faktikt med! har för mig att det ska sitta EK stift i men dom e skitdyra,, på min förra 425.a körde jag med bara CR9E o det gick bra.
Men jag får tyvärr fortfarande ingen fasonpå min hoj riktigt,,, vill gärna smälla o poffa, går inte ner på tomgång när man släpper gas utom liksom hänger kvar på 3000 i 10sec. sen dalar den ner.. för att till slut dö.
har provar att bestycka upp några steg, men ingen skillnad... skruvat på blandskruven, men den reagerar inte.. va fan..
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |