Yttrandefrihet !!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Jahopp, flera kyrkor i Beirut ska ha attackerats och satts i brand under dagen...

korvgubbe skrev:
Några andra länkar:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=518574
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=518596
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=518779

Jag blir så förbannad.. Det är mycket enklare om alla bara var likadana och lika blåsta. Nu verkar det ju finnas både de som är vettiga och de som är genomblåsta... Sheisse! Gråzoner är så förbaskat jobbigt! Jag ska börja kämpa för att allt ska bli mer svart eller vitt! :rolleyes:

De länkarna var väl rätt fulla av intolerans.

"Han sade dock att det inte fick innebära att liknande publiceringar fortsatte.

- De måste definitivt upphöra, slog han fast."

Annars... ? Förtäckt hot, eller vad är han ute på? Inte direkt någon som har fattat vad yttrandefrihet är i vilket fall.

"- Den danska regeringen måste klart och tydligt ta avstånd från Jyllands-Postens tilltag."

Precis vad de inte måste. Det är inte regeringens sak.

"- Skärp lagen! Yttrandefriheten bör inte tillåta att profeten Mohammed smädas. Yttrandefrihet är inte frihet att provocera människors djupaste känslor, sade imam Abou Mahmhoud."

Vad mer skall undantas? Allt som provocerar någons djupaste känslor? Det blir inte mycket kvar!

Jag är rädd att röster som de i de tre artiklarna är allt för vanliga. Tolerans och religion går inte hand i hand. Det märks överallt där graden av religiös övertygelse nått en viss nivå. Den nivån verkar tyvärr vara betydligt vanligare bland muslimer än bland människor av annan övertygelse. Livets ord är lätt underhållande, men med några hundra tusen livets ordare hade det inte varit lika skoj.

fruktansvärt patetiskt av dessa muslimer att dom ska bruka så pass mycket våld för en sån liten sak
har dom något vettigt med sin relligon eller är det någon som kan försvara att kvinnor inte kan komma in på en fotbollsarena ens!!!

Nu bränner de Schweiz flagga. :rofl
Det säger en hel del om intellektet hos vildarna.

Exakt deras ev. lagar och bestämmelser i Arabvärlden bekomer mig inte.
De gör inget annat än gnäller över oss, bränner flaggor och hotar, hur mycket ska vi ta egentligen.
En tidningsjävel publicerar några skämtteckningar och plötsligt ska hela scandinavien och rentav Europa utmålas som fiender.
Nä be dom dra åt helvete helt enkelt.
Sluta krypa för de där, inga ursäkter kommer räcka och vi behöver inte ursäkta oss heller.

Markus skrev:
Nu bränner de Schweiz flagga. :rofl
Det säger en hel del om intellektet hos vildarna.

Haha, såg det på nyheterna. De hade nog inte ens hört talas om Danmark innan de fasanfulla teckningarna uppdagades. Pinsamma lirare!

Slänger in detta här med..

Two muslim mothers are watching their children playing in the park.
One says to the other: "Enjoy them while you can...they blow up so quickly"

:hihi Godnatt

JoUh skrev:
Yttrandefrihet?

567366468aj.jpg

"Fantastic are on their way" ??

Vadå? Fantastic Four?

Back