Ytterligare ett exempel på varför hojbranschen går dåligt..?

Dom skulle svarat att den står på kö att bli skrotad om en månad, vill du ha den tidigare behöver jag ta in någon extra.

Sen är det upp till kunden att bli sur för att andra är före, eller hosta upp en femhundring till.

För att gå liiiiiiiiiiiiiiite off-topic (:rolleyes:), har en småful dr600 med fungerande motor som står och tar plats, om ts behöver en motor med 50cc mindre som passar i ramen

De kanske inte FÅR skrota ut hojen förrän FB gjort klart sin byråkrati?

Nu vet jag inte vilken motor TS är ute efter men först i signaturen står FZR 600 av 4JH generation. Då finns där 35st motorer från demonterare på engelska EBAY och ungefär lika många på tyska EBAY. Pris 200-400€ ungefär och frakten med DHL 3-5dagar leveranstid går på 100€ till.

Så att säga "vi kan kanske leverera en motor om en månad" är ganska modigt som svensk skrot med de konkurenterna.

Skall man som svensk ÅF sälja något gäller det att erbjuda något som inte EBAY kan dvs personlig service, snabba leveranser och ett gott renome. Inget av dem har bolaget ovan uppvisat mot denna kund.

Nu vet jag inte vilken motor TS är ute efter men först i signaturen står FZR 600 av 4JH generation. Då finns där 35st motorer från demonterare på engelska EBAY och ungefär lika många på tyska EBAY. Pris 200-400€ ungefär och frakten med DHL 3-5dagar leveranstid går på 100€ till.

Så att säga "vi kan kanske leverera en motor om en månad" är ganska modigt som svensk skrot med de konkurenterna.

Skall man som svensk ÅF sälja något gäller det att erbjuda något som inte EBAY kan dvs personlig service, snabba leveranser och ett gott renome. Inget av dem har bolaget ovan uppvisat mot denna kund.

Du förutsätter att svenska skrotar har någon som helst begrepp om detta "intärnätt"

Själv jagade jag en startmotor till min gamla FZ750 inför förra säsongen.
Bike i trollhättan verkade ha flera stycken liggandes på hyllan. Nån var från en hoj som skrotades flera år tidigare.
1500 kr kunde jag få den för utan garantier om jag kom och hämtade den själv i Trollhättan.
600 kr inkl frakt fick jag ge för en "anlasser" från tyskland till min dörr (eller ja utlämningsställe). Förmodligen snabbare än vad jag själv hade kunnat komma iväg till Trollhättan och köpa deras dessutom eftersom mc branschen som sagts tidigare gärna är lediga när alla kunder är lediga.

Vad f-n är en "huding"? Har inte alla människor hud eller har vissa mer hud? :va

Edit: Googlade lite. Tydligen ytterligare ett tramsigt rasistiskt namn på invandrare, som om inte dom hundra som redan fanns var nog...

åter... jag skiter fullständigt i vartifrån folk kommer eller deras hudfärg...MEN... när man kommer till en skrot för att köpa en reservdel till ett visst pris som ska vara demonterad och rengjord och väl på plats så får man gå ut på skroten och leta upp rätt fordon för att sedan bli tvungen att demontera delen själv.... när man sedan ska betala så är priset högre än det på telefon trots att man demonterat själv....

När Anders Svensson och Sven Andersson hade skroten så var det mera ordning och stil...

Med vänlig hälsning

Om det inte är 100 klart med försäkringsbolaget och allting så kan dom ju inte börja sälja saker från hojjen.
Om det är så att försäkringsbolaget kräver att den blir mos direkt. hur förklarar dom då att det inte sitter en motor i ramen?

Jag har de senaste åren uteslutit svenska mc-skrotar som ett alternativ då jag letar grejer till mina hojar. De flesta har fantasipriser och man kan oftast hitta delar på Ebay som ligger under halva priset med frakt. T.ex. så begär demontering i Trollhättan 5000 spänn för ett original avgassystem till en GSXR 1100 från 1986. :huvet

jag skulle ha originaldämparna till min R1 -09

varken på blocket eller hos skrotarna så kostar dessa under 2500:- för båda.

nu fick jag tag i NYA & aldrig använda från en demohoj hos en handlare i england
dessa betalade jag 700:- inkl. frakt från england.

Det var BILLIGARE än jag räknat med.

e väl inte konstigt att man handlar på ebay när priser på beg. delar e som dom är

Jag var in på en skrot utanför Södertälje för några år sen och skulle ha en generator till min Golf. När jag stod vid kassan och frågade om dom hade en generator till en Golf II med RP-motorn fnös han av mig med att det fick jag kolla själv via deras hemsida. När jag frågade om han inte kolla det, när jag ändå hade åkt dit skrek han bara "NÄSTA!!". Idioter! Och det är för mig ett mysterium hur såna firmor kan överleva :va

Det är då man i stället säger "Jag vill köpa den generatorn till en Golf II med RP-motor som ni har på hyllan." Och sedan överlåter man till dem att leta efter en.

Återkommer de med beskedet "Vi har ingen" frågar man "Menar du att ni har så dålig ordning att ni inte hittar den eller slarvat bort den, för på hemsidan står att ni skall ha en!?" :tummenupp

Det är då man i stället säger "Jag vill köpa den generatorn till en Golf II med RP-motor som ni har på hyllan." Och sedan överlåter man till dem att leta efter en.

Återkommer de med beskedet "Vi har ingen" frågar man "Menar du att ni har så dålig ordning att ni inte hittar den eller slarvat bort den, för på hemsidan står att ni skall ha en!?" :tummenupp
Jo, det hade varit ett alternativ, men efter det bemötandet så hade jag ingen som helst lust att köpa något där, än mindre bidra till hans lön. Antagligen hade väl idioten dessutom sagt att jag skulle vara tvungen att åka hem och beställa den på nätet innan jag kunde hämta ut den :huvet

Jag har de senaste åren uteslutit svenska mc-skrotar som ett alternativ då jag letar grejer till mina hojar. De flesta har fantasipriser och man kan oftast hitta delar på Ebay som ligger under halva priset med frakt. T.ex. så begär demontering i Trollhättan 5000 spänn för ett original avgassystem till en GSXR 1100 från 1986. :huvet

Exakt, jag bryr mig inte ens om att ringa dem längre. Vill de vara med i spelet får de fota sin grejer och lägga upp det på ebay de också, och anpassa priserna därefter. Det är bra mycket smidigare att söka efter delar på ebay än att ringa mc-skrotar som ska ut och leta i hyllorna för att se om de har grejerna inne. Sen är det helt sinnessjukt att det är billigare att skicka hit prylar från kina än från grannlänet...

Fick precis hem ett nytt gaffelben från staterna(inte hela benet, det övre yttre röret), kostade mig ca 350 spänn inklusive frakt, och kom på en vecka, levererat till dörren, och tog 10 sekunder att hitta, och 30 till så är det betalt. sjukt smidigt och enkelt!

Lagabasen för bilar funkar bra för att hitta delar, dock måste man ju fortfarande själv ringa och beställa eller åka dit, men det är en bit på vägen iallafall, vore smidigt med nått liknande för mc.

Bike demotering kan överraska mig!

Var där och leta efter en db-killer. Fick väldigt bra service av Sören. Han visa även mig ett par väldigt fina bromsskivor till zx10 r för riktigt bra pris. Om jag inte hunnit renovera mina skivor hos Rg-brakes så skulle jag slagit till direkt på skivorna.

Jag får omvädera min inställning om bike mc demotering. Tycker det är värt att höra med dem ifall de har delar.

Sen tycker jag att är det bråttom med att ha en del så får man ta och nämna det. Inte förvänta sig att i slutet av säsongen då många börjar sluta åka för att det är kallt. Så ska en firma fråga varje kund om det är brottom.

Nää men vadå, jag brukar ringa o höra efter bland säljarna sisådär 3-4 månader innan jag behöver nånting så de verkligen har tid på sig att fika o uppdatera sina väluppdaterade hemsidor osv, jajjemen :rolleyes:

Nää men vadå, jag brukar ringa o höra efter bland säljarna sisådär 3-4 månader innan jag behöver nånting så de verkligen har tid på sig att fika o uppdatera sina väluppdaterade hemsidor osv, jajjemen :rolleyes:

Precis, o då kan det låta så här:

"Om exakt 17 dygn, 9 timmar 32 minuter och 18 sekunder komme rjag krascha på bana med hojen. Det kommer då gå sönder vä, fotpinne, växelpedal, vä. styrhalva med styrända samt kopplingskrepp, tanken får sig en repa och det går hål på nedre motorkåpan så oljan rinner ut. Jag kommer pga. skada inte hinna stänga av motorn så vevlagret på hö. sida kommer nypa.

Fråga: Kommer ni ha reservdelar till allt detta när jag tillfrisknat och kan reparera min hoj?"
...typ!:huvet

Enda positiva i kråksången är att till slut brukar den här typen av firmor självsaneras.

Du fick i alla fall svar.

Mailade en MC skrot (via deras offert system på hemsidan) om ett avgassystem till ett bygge. Har efter 2 månader inte fått ett svar ens.

Blir Ebay helt enkelt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...