Ytterligare en "tänk före" film

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tjejfilmer?? Måste säga att ni som inte blir påverkade av denna filmen (vilket ni egentligen blir), tror ni ska ta ochj tänka om. Ni är inte lämpade att köra hoj. Jag undrar om ni är lika kaxiga om ni skulle mista någon nära anhörig. Jävligt omoget.
Tror nog snarare det är så att de blir skrämda av att visa känslor, eller känna känslor annat än adrenalin. En del kör MC bara av anledningen att kväva eller inte känna riktiga känslor som rör om i själen...
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Tror nog snarare det är så att de blir skrämda av att visa känslor, eller känna känslor annat än adrenalin. En del kör MC bara av anledningen att kväva eller inte känna riktiga känslor som rör om i själen...

Det ligger nåt i det du skriver
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
din fasad verkar tuff, du måste ha tatueringar. :skräck

haha, kattungar och tussilagos över hela kroppen!!

nåt pajaseri om vem som sett/varit med i värsta olyckan eller förlorat flest anhöriga tänker jag inte blanda mig i, men ni som skryter om det varför kör ni sporthoj (aka "dödsmaskin") överhuvudtaget för?
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Vet inte om du trivs med att sitta i kassan på IKEA, jag trivs med mitt jobb. Angående pass så tror jag helt klart att han skulle ändra uppfattning om saker här i livet, det gäller dig med. du är välkommen att testa din hårdhet. Täby brandstation, bara titta förbi så ska vi se till att vi får en jobbig trafikolycka, och då ska du få fatta beslut, du verkar ha hård attidyd och kan tänka klart i svåra situationer, du blir ju inte påverkad.

Min e nåra mm över 16cm, så nu kan du flabba gott det.
Jag har plockat upp ett antal nödställda i vatten å ett par döda kroppar, så jag vågar hävda att propagandafilmer inte löser problem. Tyck vad du vill å väl mött i kassan :tummenupp

Vad du jobbar med på riktigt angår ju ingen...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
filmerna påverkar mig inte det minsta, tror nog att man får ha huvet rätt långt upp i arslet för att få sig en uppenbarelse av en sån reklamfilm?

"oh shiiiiiiiiit man, kanske är dumt att köra när man är helt kanakas ändå!?!"

Tror inte filmens syfte är att vara en uppenbarelse för någon, utan mer en "se så fort det går åt helvete" när man inte tänker efter före.

Men visst, har man klart för sig redan på förhand hur det står till så ger ju inte filmen något.

Jag kan tycka att jag är rätt så riskmedveten men nog fan knyter det sig i magen lite grann när jag ser filmen.
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Detta är ett forum, inte många som blir impade för att ni försöker vara fräcka. Filmen visas i all välmening, att man ska tänka sig för, inte för att komma med någon pekpinne.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
haha, kattungar och tussilagos över hela kroppen!!

nåt pajaseri om vem som sett/varit med i värsta olyckan eller förlorat flest anhöriga tänker jag inte blanda mig i, men ni som skryter om det varför kör ni sporthoj (aka "dödsmaskin") överhuvudtaget för?
Jag ger mig inte in det. Har sett min del av grejer oxå. Kör inte mindre vårdslöst för det. Tanken med filmerna är att få en att tänka bara. Även tuffa tatuerade killar gråter :p

Men det hjälper ingen heller att gå in här och säga att inget hjälper. Det är sant för vissa hjälplösa personer som skiter i allt. Men en del behöver bara en lättare "hörredu"-signal för att skita i att köra om i blindra högerkurvor.
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Förnekelse tills du själv hamnar i en "bad situation"...

Det handlar inte om att "lipa" till en tjejfilm. Det är så fel så jag tror inte du faktiskt fattar grejen. Kör tills du dör, så får vi se vad din familj tycker om det. Även fast du inte bryr dig att du dör så kanske andra gör det.

Var säger jag att jag inte bryr mig? Propaganda in my ass säger jag! Reklamsnuttar funkar i soffan, men tar man dom med ut på hojen? Gör du?
 

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Fagervik
Hoj
Ingen just nu
Själv blir jag nästan lite avskräckt från att ge mig ut i trafiken. Vet hur man kör ibland själv... Filmklippet tog ganska hårt måste jag säga.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Var säger jag att jag inte bryr mig? Propaganda in my ass säger jag! Reklamsnuttar funkar i soffan, men tar man dom med ut på hojen? Gör du?
Du tar det som propaganda, bara om det är något du inte gillar eller inte är överens om.

Förstår inte varför du retar upp dig så över att människor lagt tid och pengar på att få oss att inte köra ihjäl varandra eller sig själv.

Jag tänker efter när jag kör ja. Mer av att se filmer som påminner en om hur det kan gå. Det är en den trista sidan av all typ av adrenalinsport. Du kan dö på kuppen. Vissa ser det blint med att antingen är du död, eller så lever du livet och älskar vad du gör. Men det finns även andra "busshållsplatser" som kan vara mindre roliga.

Hur som, att kalla detta för att predika är som att kasta "rasist"-stämpeln på folk som försöker debatera ett hett ämne.
 

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
Den satt där den skulle, på mig grep filmen bra....


Men ja är inte lika tuff som vissa andra, men trivs att vara den där mesen...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Får mig att tänka ännu en gång =) så visst funkar en sån här "propaganda" film.
 

Kneedrag

Guest
Tjejfilmer?? Måste säga att ni som inte blir påverkade av denna filmen (vilket ni egentligen blir), tror ni ska ta ochj tänka om. Ni är inte lämpade att köra hoj. Jag undrar om ni är lika kaxiga om ni skulle mista någon nära anhörig. Jävligt omoget.

Btw: Tankvärd film...

Håller med Ankan.
Om man inte blir lite påverkad av filmerna och tänker efter lite. Då undrar jag om man inte är ett hopplöst fall med omogen tuff attityd.
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Du tar det som propaganda, bara om det är något du inte gillar eller inte är överens om.

Förstår inte varför du retar upp dig så över att människor lagt tid och pengar på att få oss att inte köra ihjäl varandra eller sig själv.

Jag tänker efter när jag kör ja. Mer av att se filmer som påminner en om hur det kan gå. Det är en den trista sidan av all typ av adrenalinsport. Du kan dö på kuppen. Vissa ser det blint med att antingen är du död, eller så lever du livet och älskar vad du gör. Men det finns även andra "busshållsplatser" som kan vara mindre roliga.

Hur som, att kalla detta för att predika är som att kasta "rasist"-stämpeln på folk som försöker debatera ett hett ämne.

Jag retar mig väl inte nämnvärt över dylika filmers existens. Men ganska mycket mer på budskapet som ska pådyvlas en som man vore en idiot. Snart står det "ware safetygoggels" på blyertspennorna. Det kan göra jävligt ont i trafiken, själsligt å kroppsligt, jag vet. Å kan du spara ett liv med ditt budskap har jag givetvis inga argument mot det. Verkar som ett å annat ögonbryn höjts i den här tråden, så det kanske funkar!! Varför det inte gjorts under utbildningen eller i trafiken kan man ju fråga sig.

F.ö. betyder väl predika att ge ut ett budskap, oftast religiöst men ändå. Rasistkortet är säkert jokern i leken där du bor, men jag tycker vi lämnar det utanför. Så jävla hett är inte ämnet!
 

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Trevligt att se att vissa (alla) blir berörda av filmen på ett eller annat sätt. Sen kollar man i nästa tråd här i "Filmer och Bilder"-forumet där någon kör en hoj skitfort genom tät-trafik eller inne i "city" och då hurras det och det kryllar av glada smilies och :tummenupp.
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Bra film (fast jag önskar att jag inte sätt den)

Den fick mej å minnas sånna dagar..

När min sambo ringer å gråter å säger att vår dotter satt en krona i halsen på dagis.
eller när min vän säger att han har cancer.

eller varför inte den gången jag såg en flicka bli påkörd av en buss.

om det så är dom dagarna eller något annat som gör att man får den där
knuten i magen och det känns som tiden står still..


nä fyy va rädda om er å ta vara på tiden ni har kvar för den kan vara kort.
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Trevligt att se att vissa (alla) blir berörda av filmen på ett eller annat sätt. Sen kollar man i nästa tråd här i "Filmer och Bilder"-forumet där någon kör en hoj skitfort genom tät-trafik eller inne i "city" och då hurras det och det kryllar av glada smilies och :tummenupp.

F-n va rätt sagt!!
Trodde ja va själv över å bli förbannad på folk som kör som idioter och låter försäkringsbolagen få en anledning att sätta skyhöga försäkringar..
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top