Yrke och båge?

- Den stereotypen kan väl knappast gälla sporthojar i alla fall?
Min stereotyp av sporthojsjockeys är: något spenslig, 20-25 år, helställ med värsta skydd från topp till tå, kör fort och farligt, jobbar inom industrin och betraktar glidarhojar som tidsslöseri :tungan

Det kan även vara en lönnfet 60+ gubbe bakom ett mörkt vesir, som stressar spensliga ungdomar.
 
- Den stereotypen kan väl knappast gälla sporthojar i alla fall?
Min stereotyp av sporthojsjockeys är: något spenslig, 20-25 år, helställ med värsta skydd från topp till tå, kör fort och farligt, jobbar inom industrin och betraktar glidarhojar som tidsslöseri :tungan

Kan inte minnas när jag senast såg någon i den åldern på en sporthoj... måste varit när de som idag kör sporthoj var i den åldern, dvs för väldigt många år sedan :hihi
 
Kan inte minnas när jag senast såg någon i den åldern på en sporthoj... måste varit när de som idag kör sporthoj var i den åldern, dvs för väldigt många år sedan :hihi

- Jag anar svagt att du syftar på mig, din rackare. Nää, jag körde faktiskt i jeans, t-shirt och Nikedojjor när jag var i den åldern. Skydd behövdes ju inte eftersom man aldrig körde omkull :rolleyes:
 
- Jag anar svagt att du syftar på mig, din rackare. Nää, jag körde faktiskt i jeans, t-shirt och Nikedojjor när jag var i den åldern. Skydd behövdes ju inte eftersom man aldrig körde omkull :rolleyes:

Haha, nejdå - det var iaf inte avsiktligt att syfta på dig :krama

Hela poängen med det här forumet är väl för övrigt att vara världens bäst maskerade ungdomsgård för trettio-/fyrtio-/femtio-/sextio-plusare. Emellanåt kommer det in någon som faktiskt är 20 på riktigt, men då brukar forumet snabbt kunna hjälpa dem att förstå att de behöver växa upp och bli äldre innan de är mogna att komma tillbaka och få känna sig som 20 igen :tungan

Det finns större koppling mellan ungdomlighet och hojintresse än mellan ungdomlighet och faktisk ålder.
 
Last edited by a moderator:
Måste erkänna - passar in perfekt! 57 och sporthojspilot.

Yrke - helikopterpilot.

Hoj - R1. :yoparty
 
Vet inte riktigt varför jag tänker på den här bilden när jag läser ditt inlägg? :)View attachment 437384

Hahaha, jag tänkte exakt samma sak :rofl

Jag jobbar som processoperatör på ett massabruk och kör en R1 -09. :tummenupp

Så jag stämde in på Mickezx7rrs stereotyp för några år sedan. Nu är man äldre, visare och har förmodligen tappat en pungkula! Går lugnt och försiktigt.:fakta

Nästa steg är väl en reflexväst :yoparty
 
Okej seriöst då.

Allt i allo på ett mindre bemannings företag.

Kör Tl1000s 99. Och marauder 800 97a.

Och jag kommer för första gången att kunna pendla med hoj till jobbet i sommar eftersom jag är uthyrd till ett fastighetsbolag. Tidigare har jag varit på diverse vägbyggen och allt haft firmabil så jag har inte kunnat pendla med hoj ännu.
 
Sjuksköterska på Akutmottagning, vilket innebär att jag nästan aldrig har tid för hojåka... Av det skälet står det en billig XT660R -05 i garaget för kortare turer i de lokala skogarna. Saknar däremot min förra 990 Adventure ibland och suget efter en MT-01 igen börjar komma så smått :3freak
 
31 år, kundmottagare/supporter på bilfirma. (fd mc mekaniker, pausar från det tillfälligt)
Ducati monster 696 -11
 
Jobbar med mainframe och serverdrift på SEB och kör XJR 1300 som ska säljas i det närmaste så jag kan återgå till min kära Honda 900 boldor :-)
 
Personlig servicetekniker (aka bilmeck) by day:)
Hämtar ut min nya Z900 i veckan efter förra årets KTM 690 SMR fått flytta vidare:)
 
41 år och förmodligen snabbaste kommunalaren här på SH..... och i Sverige.:rofl
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top