Yrke och båge?

En offtopic-reflektion - hur fasen hinner du med att köra bågarna?
Jag har fullt upp med att hinna med mina 2...

1098 och hypermotard hade varit mer försvarbart och vettigt.

Och när du ändå håller på - varför åka fjollig WRX...när det finns ballare varianter? :D

/J


Monstret ska säljas...förmodligen, men inte om jag inte kan få ut det pris jag vill ha. Skönt att inte vara pressad :tummenupp.

Jag kör drygt 1300 mil per säsong sammanlagt och tar t ex aldrig 1098:an till jobbet. Nu jobbar jag dessvärre i Danmark större delen av veckan i drygt 1 år framöver så då blir det mindre körning, annars kör jag VARENDA dag / kväll under hela säsongen och då hinner man byta hoj flera ggr i veckan. Det beror på dagsformen, humöret osv. Precis som vilken hoj jag fokuserar pimpandet på. Vettigt ? Det är inte så jag tänker.

WRX för att jag inte är alls intresserad av bilar och behöver inte en bil med mer än 320 Hp (den där är trimmad som första 2.5 lit Subban i Sverige hos JRM, bl a helsystem i Titan). Försäkringen är försvarbar och bilen kostar inte så mycket.
 
Konsultsluskar kör Italienskt och gärna lite exklusivt ?
 
Monstret ska säljas...förmodligen, men inte om jag inte kan få ut det pris jag vill ha. Skönt att inte vara pressad :tummenupp.

Jag kör drygt 1300 mil per säsong sammanlagt och tar t ex aldrig 1098:an till jobbet. Nu jobbar jag dessvärre i Danmark större delen av veckan i drygt 1 år framöver så då blir det mindre körning, annars kör jag VARENDA dag / kväll under hela säsongen och då hinner man byta hoj flera ggr i veckan. Det beror på dagsformen, humöret osv. Precis som vilken hoj jag fokuserar pimpandet på. Vettigt ? Det är inte så jag tänker.

WRX för att jag inte är alls intresserad av bilar och behöver inte en bil med mer än 320 Hp (den där är trimmad som första 2.5 lit Subban i Sverige hos JRM, bl a helsystem i Titan). Försäkringen är försvarbar och bilen kostar inte så mycket.

Ok. :)

Jag är gammal imprezapillare, köpte min GT -00, och åkte etanolmatad smidd spis (400+ pållar) med rakskuren doglåda och extra allt på slutet, det spårade ur en smula...rask var den, men dyr att hålla rullande (därav min åsikt att en wrx är rätt fjollig, för det är den ;) :D titanaga eller inte..).

/J
 
En annan anledning för Impreza är att den är som jag ser det 100% pålitlig. Har ALDRIG haft minsta problem med den. Subaru gör över lag jävligt driftsäkra bilar. Sedan är de lite som Ducati..de har ett eget koncept som inte så många på marknaden kör, håller sig till det, inkorporerar ny teknologi men utan att ändra på core conceptet..Impreza är lite av nischbil tycker jag...synd bara att den nya är lika anonym som Ford Focus eller en jävla Höna Type R.

Just det där med nischad och lite unik produkt är vad som stryrde mitt val av hojmärke...och bilmärke...och datormärke (som jag tycker är lika personligt som bil och hoj och handlar också om statement "vem jag är, vilka värden jag står för" osv). Jag tror inte att yrke i SIG har så mycket med hojvalet att göra, däremot säkert är de faktorer som styrde ens yrkesval med och styr valet av hoj. Dessutom familjesituation osv. Har svårt att tänka mig en gift familjefar köper ett antal dyra high end hojar, eller en blå konservburk som han trimmar.
 
mellanchef inom online pokerutveckling -> SR400 för jag gillar enkla saker :)
 
Student och kör Suzuki GSX-R 1200 Turbo. Jobbar extra som brödbilschaufför för att finansiera hobbyn...
 
Kabeltattare. Fightad RSV Mille -02.
För att ingen annan hoj är hårdare.
 
yxsmed....hoj? finns ju bara ett riktit märke ju:D
 
Vart är alla mekaniker? Det är juvi som verkligen leevr för hojåkat!
Nu är jah lite full, men allvaeligt talrt, jag är 18 år, lever för motorcyklar, "ride to live, live to ride" liksom, vad är miun framtid? Jag vill bli mekaniker, pilla med hojar hela dagen, finns ddet något bättre? Nej, tror inte det!

Någon smn vet vad enb normal hoj-mkeaninker-lön är på´t ungef'är?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top