Ypvs

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Plockade av toppen för att kolla på YPVSen. den tar upp ca 1/3 av hålet. När man sedan vrider om tändningen så öppnar den sig i överkanten. Är den på rätt håll då eller 180 grader fel?
Den vägrar ju att gå på höga varv.
Tyvärr är digitalkameran trasig och kommer inte förrän om 3 veckor så jag kan inte ta någon fin bild :(

När du drar på tändningen och den surrat klart ska den va helt öppen! Dvs. den ska inte strypa nåt i avgasportens överkant.

Då tändningen är på så ska porten vara öppen.. sen vrider den sig då du startar den... Så ta loss vajrarna och vrid på porten å se då den är mäst öppen sen her du tillbaka vajrarna...
:tummenupp

troligen feljusterad på virearna eller kanske sot i lagringarna, inte helt ovanligt att packningar o sånt är tokslut i ventilen, så var det för mig iaf på flera av de ypvs maskiner jag haft.
Sen styrs ju elmotorn av en egen lite boxrackare med som kan gå sönder och bete sig underligt.

den där boxrackaren som styr elmotorn.. e dyr... lr hela kalaset e dyrt... det finns ite delar till det... det sitter ju en liten låda under tanken som styr kalaset... i där sitter många små kugghjul i PLAST! å en elmotor och en Potentiometer lr va d heter... på min e det största kugghjulet och potentiometern trasigt... å det går itne å köpa bara de som e trasigt utan ja måste köpa hela kalaset.. som kostar 2700 kr.. vilket ja itne vill betala... så ja undrar om d e nån som har en sån ligger å skräpar? iaf potentiometern.. den går int å laga.. de gör drevet...

ypvs..

Vastrix skrev:
Honade (heter det väll?) cylindern för ett tag sedan och fick hjälp att sätta allt på plats. Tydligen så missade vi hur YPVSen skulle sitta.

hur fixade ni det då? jag menar.. hur ska den sitta? jag tror nämligen att jag har problem med min ypvs men jag vet inte hur jag ska fixa de.. vill inte helst in i motorn och krabba om jag inte vet vad jag gör...

Fluxir skrev:
den där boxrackaren som styr elmotorn.. e dyr... lr hela kalaset e dyrt... det finns ite delar till det... det sitter ju en liten låda under tanken som styr kalaset... i där sitter många små kugghjul i PLAST! å en elmotor och en Potentiometer lr va d heter... på min e det största kugghjulet och potentiometern trasigt... å det går itne å köpa bara de som e trasigt utan ja måste köpa hela kalaset.. som kostar 2700 kr.. vilket ja itne vill betala... så ja undrar om d e nån som har en sån ligger å skräpar? iaf potentiometern.. den går int å laga.. de gör drevet...
Nu säger du "hela kalaset" ett flertal gånger och du har ändå glömt den lilla platta lådan som sitter på höger sida av bakramen som silwer nämnde :) Där har du hjärnan i ypvs systemet.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...