Youtube till mp3

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ok jag erkänner, jag är en total noob på internet => mp3. :rodnar

Hur gör man för att spara till exempel ett youtubeklipp och föra över musiken till mp3format för mp3spelaren?

Vilka (gratis)program behövs? Länkar?
Tacksam för tips. :)

Varför googla när SH finns... :rolleyes:

Ville få tips på bra ställen så man inte laddar hem något från någon skum sida av misstag. Ska försöka med ditt tips. Tack. :tummenupp

Realplayer... Ladda ner i princip vilken video som helst från nätet genom bara ett klick. Sedan har den "inbyggd" konverterare som du kan konvertera på säkert minst 15 olika sätt...mp3,mp4,ipod, iphone, win, mac osv...

Realplayer... Ladda ner i princip vilken video som helst från nätet genom bara ett klick. Sedan har den "inbyggd" konverterare som du kan konvertera på säkert minst 15 olika sätt...mp3,mp4,ipod, iphone, win, mac osv...

Har ju mediaplayer nu och skulle gärna få det att fungera från den (om det klarar det), men jag begriper mig inte på den riktigt.

Media player i mina ögon duger bara till papperskorgen. VLC is the shit säger jag :D Realplayer använder jag bara för ladda ner videos och konvertera. Allt annat kör jag i vlc.

Keepvid är ju annars ett smidigt sätt att ta hem youtube-videor:

http://keepvid.com/

Sen är det ju bara att rippa ljudet från den hämtade filen, funkar med vilken konverterare som helst som kan göra ljudfiler av filmfiler. "Any video converter" exempelvis.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park