YouTube etc i TVn?!

xlisto

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2009
Hoj
2008, Yamaha MT-01
Läste om någon funktion som finns i vissa tv-apparater. Man ska kunna surfa, typ kolla youtube och väder och så.

Är det någon som känner till och testat funktionen och kan berätta mer? T ex hur bra blir kvalitén när man kör HQ på Youtube?

DLNA.

Har det i min Samsung tv. Youtube är ju inte känt för sin kvalitet, och har inte testat HD, men funkar ju helt klart bättre än datorn/ipoden om flera skall se samtidigt.

Går även att streama filmer/tv-serier direkt från datorn till tv'n över nätverket utan någon extra låda imellan(popcornhour/ps3 tex). Dock var Samsung för snåla för att betala DTS licens, så man behöver koda om filmerna till AC3 ljud först, om man nu har valt att backup'a sina filmer så dvs... :rolleyes: Finns dock program som gör det hela enkelt.

Ok, men då låter det ju ändå som en bra grej?

Vad finns det för andra grejer än YouTube och väder? Finns det många olika att välja på?

Du har ett gäng olika tror jag. Har haft lite svårt att hitta information än mer än flickr,twitter,väder och youtube. Inte ens på led-tv.se hittade jag mer som ändå ska vara den officiella sidan.

Vad jag har sett så är kvaliten på youtube riktigt bra. Men om den har HD-stöd vet jag inte. Det kanske kommer om inte annat.

Det är ju jävligt skönt att slippa ha ett extra mediacenter. Men angående dts osv, har den inte passthrough till t.ex reciever?

Du har ett gäng olika tror jag. Har haft lite svårt att hitta information än mer än flickr,twitter,väder och youtube. Inte ens på led-tv.se hittade jag mer som ändå ska vara den officiella sidan.

Vad jag har sett så är kvaliten på youtube riktigt bra. Men om den har HD-stöd vet jag inte. Det kanske kommer om inte annat.

Det är ju jävligt skönt att slippa ha ett extra mediacenter. Men angående dts osv, har den inte passthrough till t.ex reciever?

Samsungs 6-serie (led) har optisk utgång till reciever.

Last edited:
så även 7-serien

8-serien med.

Kan tillägga att det funkar rätt okej.
Tyvärr är menyer och sånt lite segt, men riktigt snyggt.

Här står det lite om det du undrade över!

jag har hört att VOD-tjänster och typ SF-anytime börjat söka sig till internet@tv-grejen. vore inte fel med något sånt direkt i tvn.
mgbdQvlt

Yabba, segt säger du. Vad är det som är segt? Förresten, hur navigerar man sig runt i menyer, sköts allt med kontrollen?

jag har hört att VOD-tjänster och typ SF-anytime börjat söka sig till internet@tv-grejen. vore inte fel med något sånt direkt i tvn.
mgbdQvlt

Yabba, segt säger du. Vad är det som är segt? Förresten, hur navigerar man sig runt i menyer, sköts allt med kontrollen?

Ja allt sköts med fjärren men det är just menyerna och när den ska ladda dom olika internetgadgetsen som är lite segt.
tex, ett tryck, inget händer, man trycker igen för man tror den missade första trycket och upptäcker att den hoppar 2 tryck.
Lite så är det, men man lär sig väl.
Jag skaffade en dator jag har kopplad till tv'n via hdmi så jag har all youtube mm jag vill den vägen i stället nu.
Tv'n jag har är en Samsung PS50B855 och bortsett från det lite sega i internetmenyerna så är tv'n kanon!

Här kan du läsa ett test av tv'n
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1245336433

Last edited:
awgxvRIu
awgxvRIu

det vore fan sjukt najs med fler streamingtjänster. youtube räcker bara so-far liksom. men det är ju byggt för amerikanska marknaden känns det som. hoppas de satsar på mer i framtiden. alternativt låter folk utveckla till det

Last edited:
En HTPC med Media Portal eller XBMC. Sätt upp den med ett HD-kort till Comhem eller Canal Digital.

Komfa bra tillsammans med en Harmony-fjärr och du styr allt med fjärr, inklusive precis allt, SVT play, hemladdat, voddler, spotify, torrents.

Jag har aldrig varit så nöjd som med min nyuppsatta HTPC med Media Portal!

Tog ett par bilder på installationen...

IMAG0056.jpg

IMAG0057.jpg

IMAG0058.jpg

IMAG0059.jpg

IMAG0060.jpg

IMAG0061.jpg

Media Portals hemsida

/ Jens

Last edited:
Zeb_Macahan: Ser läckert ut. Har dock väldigt svårt för media portal då det är en gigantiskt ihopkok av grejer. Men vet många gillar det.

xlisto och er andra: har ni kollat detta?
http://www.engadget.com/2010/01/06/samsung-apps-opens-home-theater-devices-to-software-developers/

verkar som drömmarna blivit verklighet. ska bli kul att se vad vi får här i Sverige. Vore off the hook med lite bra streamingtjänster. vad tror ni om att låta folk skapa sina egna appar? kanske vi får se lite hemmabyggen.

En HTPC med Media Portal eller XBMC. Sätt upp den med ett HD-kort till Comhem eller Canal Digital.

Komfa bra tillsammans med en Harmony-fjärr och du styr allt med fjärr, inklusive precis allt, SVT play, hemladdat, voddler, spotify, torrents.

Jag har aldrig varit så nöjd som med min nyuppsatta HTPC med Media Portal!

Tog ett par bilder på installationen...

IMAG0056.jpg

IMAG0057.jpg

IMAG0058.jpg

IMAG0059.jpg

IMAG0060.jpg

IMAG0061.jpg

Media Portals hemsida

/ Jens

Kör liknande fast XBMC och är också helnöjd!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!