Yoshimura Trioval

Larsa75

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 -01
Hej! Tänkte byta ut ljuddämparullen idag! hade för mig att ändstycket satt med insexskruv, som de har gjort på mina andra hojar.. Men det ser ut som popnit, är detta vanligt??? Tacksam för svar!

/Larsa

Jepp det är vanligt, bara att borra och dra i nya nitar :tummenupp (borra inte så hålen blir större bara)..

/Robban

håller på o byter ull själv också ,titanburkar är dom nitade m rostfria nitar ??var inte alu-nit som jag borra bort iallafall.duger alu eller äter titanet upp dom för fort?

var mer nitmaterialet jag funderade på alu eller rostfria popnit till titan ,den tråden om o borra popnit är ju en klassiker:) :) :D :D :

Jag skulle kört på alunitar, har sett dämpare där det har vibrerat/stora avgaspulser där nitarna har utvidgat hålen i ljuddämparhöljet till storleken av 50 öringar. Borde vara bättre med mjuka alu som ger med sej eller går av, än hårda i RF så att höljet/gavlarna ger med sig istället. Skulle en alunit mot förmodan lossna eller gå av är det ju bara å trycka i en ny :tummenupp

alu bruka ju paja men som sagt gör så att de skavs, sen finns det popnitar som e gummiklädd, svarta, riktigt snyggt :tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år