Yoshimura GSX1230R Projekt

Ja kära vänner, det har stått lite stilla och gör det fortfarande.

Jobbat en jäkla massa samt att jag försöker juta av en sommar med Yamahan. Tänkt börja pilla med det sista elektriska nån gång här framöver så den går att få genom besiktningen sen blir det att göra klart allt det kosmetiska i höst.

Vad gäller Kawan så är det farsgubbens bord och där händer det inte mycket om inte jag viner med piskan. Ska väl försöka göra nåt där också bara gubben går på semester, fast då ska han nog pilla med huset som håller på att förfalla. :)
 
Köra Y....a hela dagarna kan väl inte va kul.
Han har kanske skaffat flicka = andra prioriteringar:whip

Om det så vore! Min enda älskarinna just nu tycks vara ett järnverk och ska jag vara ärlig är det inte speciellt romantiskt, å andra sidan får jag hyggligt betalt...

På tal om det, du har PM Jörgen.
 
Hörrru, myggen är borta nu. Du kan komma fram:7peta
 
Ligger just nu i lite av en intresse- och motivationssvacka. Tankarna går till nytt projekt som använder de flesta av grejjerna från den här fast (motor med mera) men att man stoppar sakerna i en Katana ram och med Ducati 1098 enkelsving + smidda fälgar...

Nåja, vi får se vad det blir. Ska pilla klart med avgassystemet på RC8:an nu här närmast och efter det blir det att bygga klart Kawasakin. Sen får vi se hur det blir med Suzukin. :)

Ledsen vänner. :krama
 
1098 svingen får inte plats mellan ramdelarna för fotpinnarna på en katanaram, som du såg på mina bilder förut, så använd en vanlig GSX ram istället. Det är en synd att kapa sönder en katanaram.
Du kan väl utgå från din 84 och montera en katanakaross på den. Det är bara nerdar som ser att det är fel ram. Dessutom sparar du massor med jobb om du gör detta.
Dessutom är 84:a ramen lite bredare över svinginfästningen. Vilket är bra i detta fall.

Vakna upp ur koman nu å sätt lite fart pöjk :D
 
Last edited:
Puh det tog ett par timmar att läsa denna eminenta tråd :tummenupp
men men inte snubbla på målsnöret nu när man nästan såg det ny lackade slutresultatet framför sig :rolleyes:
 
1098 svingen får inte plats mellan ramdelarna för fotpinnarna på en katanaram, som du såg på mina bilder förut, så använd en vanlig GSX ram istället. Det är en synd att kapa sönder en katanaram.
Du kan väl utgå från din 84 och montera en katanakaross på den. Det är bara nerdar som ser att det är fel ram. Dessutom sparar du massor med jobb om du gör detta.
Dessutom är 84:a ramen lite bredare över svinginfästningen. Vilket är bra i detta fall.

Vakna upp ur koman nu å sätt lite fart pöjk :D

Du har nog en poäng där. Men runda rör är ju så snyggt... :D

Puh det tog ett par timmar att läsa denna eminenta tråd :tummenupp
men men inte snubbla på målsnöret nu när man nästan såg det ny lackade slutresultatet framför sig :rolleyes:

Projektet kommer att färdigställas på ett eller annat sätt, det lovar jag. I vinter kommer dock prio ligga på farsgubbens hoj, det har han förtjänat efter att ha hjälpt till med min egen under så lång tid. :)
 
Här händer det inget och kommer nog inte göra det på ett tag heller. Kawasaki Z1000 Mk.II:an är hojen som ska färdigställas i vinter, efter det blir det att ta tag i Suzukin. Tänkt börja uppdatera Kawasaki tråden nån dag här framöver när vi börjat jobba på den.

RC8R:en jag köpte är nu körklar inför nästa säsong med ett Termignoni helsystem och Bazzaz med QS och traction control monterat. Ska bara pilla dit magkåpan sen är allt klart.
 
Och en liten helhetsvy på systemet.


DSC_0012-34.jpg


Är jag nöjd då? Om jag är! :tummenupp
Nu känns det som att allt är som det ska på hojen, bortsett från resten av det kosmetiska som ska fixas härnäst då... Värt pengarna? Svårt att säga. Går det att sätta ett värde på konst? QUOTE]

Toyman. Måste säga.... lätt att GILLA!:tummenupp
 
Last edited:
Sååå grym den blev ;-)
Hade lätt kunna äga den 365 dagar om året :)

//Panos
 
Back
Top