Yoshimura GSX1230R Projekt

Hej!
En liten fråga, vad är det för bakre broms-ok som används? såg att Katanakurre hade en likadan på sin båge i en bild han länkade.
 
Bakre bromsoket är från en Yamaha XJR1300. Ett vanligt 2-kolvsok. Sitter dock samma ok på flera av Yamaha:s modeller.
 
Fick en massa trevliga saker i posten idag, visserligen inte till det här projektet men trevliga dock ändå. Bilder kommer lite senare. :)
 
Hej!
En liten fråga, vad är det för bakre broms-ok som används? såg att Katanakurre hade en likadan på sin båge i en bild han länkade.

Har en dito (tror jag) liggandes hemma i garaget och samlar damm om du är intresserad.
 
Här kommer lite bilder. Vad kan det vara? :)

DSC_0007-53.jpg


Hm....? :va

DSC_0003-72.jpg


Jo, en komplett bakända från...

DSC_0012-36.jpg


...en Ducati 1098S i kanonskick.

En smidd PVM framfälg är även på G, inköpt av Svedberg här på forumet. Ska bli trevligt att få. :tummenupp

Dom här delarna är alltså till nästa projekt. Vad det blir återstår fortfarande att se.
 
Här kommer lite bilder. Vad kan det vara? :)


Hm....? :va


Jo, en komplett bakända från...


...en Ducati 1098S i kanonskick.

En smidd PVM framfälg är även på G, inköpt av Svedberg här på forumet. Ska bli trevligt att få. :tummenupp

Dom här delarna är alltså till nästa projekt. Vad det blir återstår fortfarande att se.

Fap fap fap fap, huuuuh, fap, fap, huuuh, fap.....ÅÅÅÅÅÅH!
 
Jäv:smashala porrfarbror!
 
Hur har du råd med allt?! :va
Knarklangare?! Pimp? Aktier i saab?

Hittar man saker billigt så kostar det mindre. Svingen och det var en del av en bytesaffär så det kostade mig inte speciellt mycket (relativt sett). :)

PVM fälgen jag köpt var även den rätt billig.
 
Suttit och läst i Tony Foale:s "Motorcycle Handling and Chassis Design" största delen av dagen (ledig). Mycket rolig och lärorik läsning för någon som är intresserad av hojbyggen. Rätt kul att få bekräftat att vissa tankegångar man själv haft om saker och ting varit rätta och samtidigt lära sig en hel del nya saker.

Speciellt intressant tyckte jag det var att läsa om hur pass lite en ram egentligen behöver vara tilltagen rent material- och storleksmässigt för att ändå vara oerhört stark och vridstyv.

Sen var det kul att läsa om hur små och enkla förstärkningar på gamla ramar (likt det jag gör på Kawasaki projektet) kan i många fall öka vridstyvheten på ramen mångfaldigt.

Blev förbaskat sugen att börja på nytt projekt nu! Tror det står mer eller mindre klart att det blir egenhändigt konstruerad specialram.
 
*/ ?>
Nyheter
KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Back
Top