Yoshimura GSX1230R Projekt

Rent akustiskt så kommer utformningen av utblåset ge en förstärkning av ljudet. Jmf med en trumpet.

I detta fall blev det lite form över funktion. Jag ville ha ett snyggt avslut på burken, då får ljudnivån vara några decibel högre. Går ju alltid att snickra till en dB-killer som sagt.

Vilket inte alls måste vara fel. :)

Helt rätt! :tummenupp

Fan vad fint du bygger Viktor !:tummenupp

Tackar tackar! Var en riktigt combined-effort idag vid svarven. Flöt på förbaskat bra.

Är det där ljuddämparfästet verkligen värmetåligt ( klämman runt röret)

Garanterat! :tummenupp
 
Tog lite fler bilder på "ljuddämparen".

Beståndsdelarna:

DSC_0005-43.jpg


DSC_0004-46.jpg


DSC_0006-41.jpg


Rätt smidigt med bara fyra (fem) delar. :)

Provade sticka på dämparen på avgasröret lite lätt men det är nog så tight passning på den främre gaveln. Blir att ta upp en par tiondelar så kommer det sitta som kuken i Greta.

Men fint blev det! :tummenupp

DSC_0011-35.jpg


DSC_0026-5.jpg


DSC_0017-18.jpg


DSC_0010-29.jpg


Ska försöka göra klart avgaset i dagarna framöver.

Imorn kommer jag göra det enkelt för mig med elsystemet: skicka skiten till en brittisk kille som får fixa mig ett nytt för en struntsumma. Fina jobb gör han också då han har en likadan hoj som min att göra mock-up på. Bara plug-and-play när det kommer tillbaka. :)
 
Ljuddämparen blev riktigt snygg. Just de där maskinerna skall ju vråla utav h-e, så vad det gäller det akustiska är form o funktion förenat. dB killer är för bana o besiktning

Ett av mina bättre ljudminnen är när jag som liten grabb fick åka med kusinen på hans GSX med rensat V&H.. ståpäls..
 
Ljuddämparen blev riktigt snygg. Just de där maskinerna skall ju vråla utav h-e, så vad det gäller det akustiska är form o funktion förenat. dB killer är för bana o besiktning

Ett av mina bättre ljudminnen är när jag som liten grabb fick åka med kusinen på hans GSX med rensat V&H.. ståpäls..

Lagomt är bäst (jo tjena... se på Andersson här ovan med sina turbo hojar...). Vill att det ska prata lite i alla fall. Fet overlap på kammar, flatslides med trattar och ett öppet avgas gör 120dB vid fullt spjäll utan bedövning dock. :D

snyggt! :tummenupp

nitar du ihop det eller ?? :va

Ja, blir att nita ihop den med gastäta aluminiumnitar. Snyggt, enkelt och lätt. :tummenupp

Ballt , Men jag tycker du borde fixa en " PRIMUS " dekal (plåtskylt)
till pipan hehe

Hahaha, det skulle vara något. Min farbror har en av dom största blåslampe-samlingarna i Sverige så han har skyltar från alla möjliga fabrikat. Kanske jag skulle höra med han? :D

Annars hade jag faktiskt tänkt ringa Boove och höra om dom kan fixa fram en lös Yoshi-plåt. "Joråsåatte.... jag gick ju omkull med hojen min lixom och då kvaddade jag ena dämparen, kan ni fixa en ny plåt löst?", typ... :arsele
 
Last edited:
Mäktigt avslut på dämparen!

Vart fick du tag i insatsen (perforerade röret)?
 
Idag har jag beställt den första delen till hojen som kommer från en Ducati. Ett Yoshimura-emblem från ett TRC Oval system från en 1098:a. :D

Kommer nästa vecka troligtvis så då är det bara att nita fast. :tummenupp

Bara ut och brassa helvette i snön snart...

DSC_0005-44.jpg


Eller inte... :rolleyes:
 
Last edited:
Viktor, för faan, den hojjen är ju ramsné!! Syns tydligt på spåren i snön!!
Den spårar lika illa som min gamla moppe :D

Den ramen är bara å kasta. du får köpa en ny å börja om:gnissla


:D ;)

Rullade ut den utan hjuldistanser bak. Blir intressant väghållning. :D
 
Fårfällen är fan smått magisk. Har ni det så jävla kallt uppe vid polcirkeln att ni måste köra med dito utrustning på sadeln?
 
Fårfällen är fan smått magisk. Har ni det så jävla kallt uppe vid polcirkeln att ni måste köra med dito utrustning på sadeln?

Jag har en gammal krigsskada från en isbjörn när jag var fem år gammal. Efter det så är jag alltid tvungen att sitta på något varmt och mjukt.
 
Om Johansson får in en stor summa deg så kan han beställa en lika dan EBK till sin hoj !:tummenupp
 
Back
Top