Yoshimura GSX1230R Projekt

Vad var det för utgångspris på hojen?
Är det fysiskt omöjligt att hitta en fungerade gsx1000/gsx1100 för 10k?
 
Jag får bilder av skrik framför mig. 19 sek in.
[YOUTUBE-ID]yIutgtzwhAc[/YOUTUBE-ID]

Ja, i alla fall när jag öppnade lådan. Jävlar vilket arbete, och snyggt var det!

Vad var det för utgångspris på hojen?
Är det fysiskt omöjligt att hitta en fungerade gsx1000/gsx1100 för 10k?

Jag betalade 14500kr för den. Med tanke på hur många mil den gått, antalet ägare och skicket så var det egentligen en rätt dålig affär, men såhär i efterhand har det inte spelat någon roll då inte en del på hojen är original längre.

Visst går det att hitta en gammal GS eller GSX för under 10000kr. Låg en jäkligt fin GS1000 ute på blocket i höstas för kring 10000kr som jag mer än gärna hade köpt. GSX:ar ligger väl i regel aningen högre i kurs så ska du ha en i gott skick så är det kring 10-15000kr. Ska du ha en för under 10k får du räkna med en del fix (rengöra förgasare, nya stift, tändspolar, filter, olja, däck, osv.).

Bilder kommer strax, ska bara ut i garaget och fota. Fy fan vad porrig den var! :tummenupp
 
Sådär ja, då var jag klar. Var ju tvungen att provmontera avgaset och kolla att det passade. :)

DSC_0005-39.jpg


Mumma!

DSC_0008-33.jpg


DSC_0010-24.jpg


Till och med lite portat inne i förbränningsrummet. :)

DSC_0011-33.jpg


Sen ser man även tydligt dom omfrästa sätena

DSC_0018-14.jpg


DSC_0022-10.jpg


Redigt portat på avgassidan också. Är väl ungefär lika stort som insuget var tidigare. :tummenupp

DSC_0030-5.jpg


DSC_0020-9.jpg


DSC_0032-3.jpg


Sen var det väl bara avgaset. Ser riktigt tjusigt ut tycker jag. :)

DSC_0044-3.jpg


Lite tight under oljetråget, har eventuellt en lösning på det däremot...

DSC_0045-1.jpg


Det var allt för stunden!
 
Last edited:
Kollat igenom HELA tråden, finns knappt ord utan enbart smile's för hur grymt detta projekt är!

Inte nog med att de är proffsigt, men riktigt PHETT och proffsigt utfört.

Kommer följa projektet med nöje!

Keep up the good work! :yoparty
 
Räjsigt värre,,snygga rör också:tummenupp

Jao, bara hoppas det kommer leverera nånstans kring det jag förväntar mig. :tummenupp

Kollat igenom HELA tråden, finns knappt ord utan enbart smile's för hur grymt detta projekt är!

Inte nog med att de är proffsigt, men riktigt PHETT och proffsigt utfört.

Kommer följa projektet med nöje!

Keep up the good work! :yoparty

Tackar och bockar! :)

Plana bort kylflänsarna på tråget

Det gör man alltid på dragracerhojarna

Ja, alternativet är ett lågprofils-tråg som en kille i England gör. Då följer det även med en liten spacerplatta och en annan utformad oljepickup som suger lite bättre och lite djupare ner i tråget. Men det blir ju avsevärt mycket billigare att göra jobbet själv. :)

Men ja, det blir förmodligen att fräsa av lite kylflänsar. Mig veterligen kyler dom ändå inte så jättemycket. :död
 
Finns här...

Vad var det för utgångspris på hojen?
Är det fysiskt omöjligt att hitta en fungerade gsx1000/gsx1100 för 10k?

Jag har en 1982 gs1100E, 10000mil, 10000kr, svart med helkåpa, kan det vara något? (med risk för att skriva på fel ställe)
 
Last edited:
Blev helt plötsligt vår i luften med +2 grader så då tog vi tillfället i akt och stökade lite i garaget. Ventilkoll och sånt ska göras på farsgubbens hoj så vi var tvungen att flytta om lite.

Knuffade ut hojen för att kunna betrakta den i lite mer naturligt ljus och från håll (svårt att se helheten två meter ifrån). Måste säga att det ser riktigt bra ut. :)

DSC_0006-38.jpg


DSC_0003-56.jpg


Men vintern dröjer sig nog kvar ett tag än...

DSC_0007-42.jpg


:död

I afton blir det att stoppa toppen i stora tvättmaskinen för att sedan dra in lite helicoils för pinnbultarna till avgassystemet. Tänkte passa på att göra det nu när man har den lös. Några gängor är rätt dåliga.

Senare i veckan är det tänkt att vi ska lägga på ett kol för att få klart alla småsaker (kåpstag, tanklock, osv.) så jag kan börja knåpa med elsystemet.
 
Jag hoppas du behåller nuvarande pälssadel. Kommer bli grymt snyggt med fladdrande päls när du kommer genom kurvorna :D.
 
Såg inte frontkåpan först och trodde du hade satsat på fighter helt plötsligt och skippat kåpstag och allt, men den gömde sig bara i snön i bakgrunden.
Ska bli så intressant att se helheten sen med hela avgaset och utan renen på sadeln ;)
 
börjar det närma sig med elsystemet? hojta till när du lagt in elsystemet och kopplat ihop det som går så kollar vi på det, hade en clymerbok med färgschema om man är hjälpt av den.
 
börjar det närma sig med elsystemet? hojta till när du lagt in elsystemet och kopplat ihop det som går så kollar vi på det, hade en clymerbok med färgschema om man är hjälpt av den.

Ja, det börjar väl närma sig något så när.

Skulle du ha tid i helgen eller nån eftermiddag här i veckan eller har du andra planer?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top