Yoshimura GSX1230R Projekt

Riktigt snyggt :tummenupp

När kommer sadeln? :tuttar

Sadeln har låg prio just nu. Går att köra med silvertejpad sadel men inte utan bromsar. :D

Snyggt! Men du måste kapa av fästöronen på oljekylet!!!! sådär kan du ju inte ha det, om du inte har nån bra motivering varför dom ska vara kvar, till exempel att du ska hänga en kåpa i dom. Eller kanske extraljusen:D

Ska göra fästen till kylaren som kommer fästas där, så dom måste vara kvar. :)

Hm, mitt erbjudande står kvar, hyggligt va!

Vi får se hur det blir med det där. :D

Till er övriga: tackar för kommentarerna! :tummenupp
 
:kär:kär:kär:kär:kär
de där lampfästena, ska de bli eloxeras eller dylikt?
har du eloxerat styrkronorna:va
:Bugar:Bugar
 
Last edited:
Gör det du vill med hojen för du har tydligt jättebra sinne för vad som blir snyggt men behåll sadeln som den är. Lääänge i a f! Det är så tufft med denna spartanska sadel ihop med allt annat som är både perfekt i utseende och säkert också i funktion.:tummenupp
 
En välda ström av kommentarer nu. :tummenupp

Det beror ju på vad man jämför med :P Om man har sikte på mattiasson och grabbarna så åker man ju fan toksakta, men om du jämför med ifjol kommer det säkert gå tokfort :D

Jävligt snyggt bygge i allafall :D

Sakta jämfört med förra säsongen.

Som jag skrev tidigare i tråden: varvtiderna kommer gå ner exponentiellt i förhållande till hojens ökade kostnad. :D

:kär:kär:kär:kär:kär
de där lampfästena, ska de bli eloxeras eller dylikt?
har du eloxerat styrkronorna:va
:Bugar:Bugar

Det är tänkt att jag ska skicka både gaffelkronorna, förlängningarna samt lyktfästena på anodisering. Om det blir vanlig anodisering eller hårdanodisering (lite blankare yta) återstår att se, men det lutar åt det andra alternativet.

Just nu är kronorna bara lackade med halvmatt svart.

Gör det du vill med hojen för du har tydligt jättebra sinne för vad som blir snyggt men behåll sadeln som den är. Lääänge i a f! Det är så tufft med denna spartanska sadel ihop med allt annat som är både perfekt i utseende och säkert också i funktion.:tummenupp

Jag tycker också det är lite hårdrock med sadeln silvertejpad, men visst ska den fixas till ordentligt med ny stoppning och klädsel. :)

Funktionen kan jag då intyga är mycket bra, eller var mycket bra. Kanske har förstört den nu. :näsblod
 
Såja! Öhlinare runt om nu då;) bara en styrdämpare för att komplitera lite kanske:) Gillar att du är så ambisiös med bygget! Hade bott lite närmre Gbg hade jag gärna kommit förbi en sväng:)
 
Såja! Öhlinare runt om nu då;) bara en styrdämpare för att komplitera lite kanske:) Gillar att du är så ambisiös med bygget! Hade bott lite närmre Gbg hade jag gärna kommit förbi en sväng:)

Faktiskt tänkt investera i en styrdämpare men om det blir nu eller senare återstår att se.

Just nu sitter jag mest och funderar på bromsarna.

Alternativ ett: köp hela kittet från Acke på ISR.

Saker som talar för alternativ ett:

  • Svenska grejjer (kul!)
  • Billet monoblock (bra skit!)
  • SNYGGA!
  • Sa jag snygga?
  • Matchar Öhlins till 100%

Saker som talar emot alternativ ett:

  • Dyrt
  • Väldigt dyrt

Alternativ två: Köp nya / beggade Nissin, Brembo eller Tokico för en spottstyver.

Saker som talar för alternativ två:

  • Billigt
  • Billigare
  • Billigast
  • Bra bromsar för pengarna
  • Massor med pengar över till t.ex. nytt avgassystem

Saker som talar emot alternativ två:

  • Fulare
  • Inte lika häftiga
  • Inte svensktillverkade
  • Matchar inte gaffeln lika bra

Ett par sprillans nya Brembo monoblockare (smidda) går att få för kring 7000kr via eBay. ISR oken ligger på drygt 9000kr för ett par.

Ett par beggade Tokico, Nissin eller Brembo ligger allt mellan 1000 och 3000kr beroende på skick och modell.

Kompromissa eller vara kompromisslös? :va
 
Ett par sprillans nya Brembo monoblockare (smidda) går att få för kring 7000kr via eBay. ISR oken ligger på drygt 9000kr för ett par.

Ett par beggade Tokico, Nissin eller Brembo ligger allt mellan 1000 och 3000kr beroende på skick och modell.

Kompromissa eller vara kompromisslös? :va

Grattis till köpet:tummenupp
Börja med att köpa ett par billiga ok så att hojjen funkar.
Byta till dom dyra oken kan du göra närsom. Även under säsong.
Pengarna för dom billiga oken får du tillbaka när du säljer dom.
 
Grattis till köpet:tummenupp
Börja med att köpa ett par billiga ok så att hojjen funkar.
Byta till dom dyra oken kan du göra närsom. Även under säsong.
Pengarna för dom billiga oken får du tillbaka när du säljer dom.

Att du ska vara så klok Jörgen. :tummenupp

Definitivt ett vettigt alternativ.
 
Tror jag lyckats hitta något vettigt på eBay för en struntsumma. Väntar på svar nu. Matchar gaffeln perfekt och så är det Suzuki delarna kommer ifrån. :tungan

Blir lite magstarkt att köpa hela kittet med ISR prylar nu tror jag. Reglage och bromsok bak kan jag dock investera i, om jag nu inte får ett jättebra paketpris. :)
 
Last edited:
Vi får se hur det blir med det där. :D

Till er övriga: tackar för kommentarerna! :tummenupp

Vad menar du? Jag vill ju ha den, det är ju en komplimang!:mad:

Du är ju värsta prylomanen, värre än en återfallshighwaycruiser med gynnsamt pensionsavtal och en glest avbockad thingstodobeforeidielista. Sen att det är smutta tingestar på ett högintressant och roligt bygge får vi lämna därhän.

Följer intresserat fortsättningen!
 
Back
Top