Yoshimura GSX1230R Projekt

Jag kanske har missat att du skrivit det tidigare men jag orkar inte kolla igenom 98 sidor så; Vilken/vilka färger har du tänkt lacka hojen i?

Jag hoppas på 70-80 tals regnbågslack:)

Hursom har du en sjukt fin hoj!:tummenupp
 
Nån gång i Augusti hoppas jag. Ska börja med lacken och skicka sadel på omklädning nu i slutet av månaden när jag kommer tillbaka från Finland (den 21:a). :)
Ja det var fan i mig på tiden att du slutade plåga det stackars fåret!:tummenupp
 
Hittade varför regulatorn inte laddade när jag skulle installera låne-regulatorn som jag fått låna av katana83: pluskabeln mellan batteriet och huvudsäkringen hade brunnit av. :näsblod

Varför hade den då gjort det?

Jo, när hojen var besiktad och klar blev den lite halvgrinig och ville inte starta (för lite ström). Då bestämde vi oss för att det var en bra idé att skrämma igång den med en sån där start-booster grej som gör att startmotorn snurrar som en symaskin... :glömdet
 
Last edited:
Hittade varför regulatorn inte laddade när jag skulle installera låne-regulatorn som jag fått låna av katana83: pluskabeln mellan regulatorn och huvudsäkringen hade brunnit av. :näsblod

Varför hade den då gjort det?

Jo, när hojen var besiktad och klar blev den lite halvgrinig och ville inte starta (för lite ström). Då bestämde vi oss för att det var en bra idé att skrämma igång den med en sån där start-booster grej som gör att startmotorn snurrar som en symaskin... :glömdet

Inkopplad på fel ställe då eller
märklig väg för strömmen annars
 
Inkopplad på fel ställe då eller
märklig väg för strömmen annars

Oj, vänta nu. Måste vara pluspolen från batteriet till startrelät. :näsblod

Trött när jag skrev inlägget... :död

Hursomhelst, där var problemet. Ska titta vidare på det idag när jag river av toppen för att stoppa dit ny packning.
 
Såja, då var toppen avplockad och allt inspekterat.

Allt ser kanonfint ut. Kolvarna är superfina, stiften superfina, inga synliga läckage eller något sånt. Möjligen går den lite fett på låga varv men det handlar bara om lite finjusteringar.

Nu ska jag fixa en Helicoil till toppen (sitter en liten M6 som håller ihop topp och cylinder i framkant) sen blir det att bulta ihop allt med den nya packningen monterad. Ska även fixa det sista med elen så att allt är problemfritt (sätta silikon på flatstiften till spolarna för att förhindra överslag).
 
Såja, då var toppen avplockad och allt inspekterat.

Allt ser kanonfint ut. Kolvarna är superfina, stiften superfina, inga synliga läckage eller något sånt. Möjligen går den lite fett på låga varv men det handlar bara om lite finjusteringar.

Nu ska jag fixa en Helicoil till toppen (sitter en liten M6 som håller ihop topp och cylinder i framkant) sen blir det att bulta ihop allt med den nya packningen monterad. Ska även fixa det sista med elen så att allt är problemfritt (sätta silikon på flatstiften till spolarna för att förhindra överslag).

Kopparpackning igen?
 
...men hade du läckage nu igen?

Ja, det fuktade fortfarande olja i framkant av cylindern där den lilla M6:an sitter (med kopparpackningen). Nu har jag dragit dit en Helicoil-gänga och stoppat dit den nya packningen så allt ska förhoppningsvis vara bra nu. Är ju som sagt svårt att få en kopparpackning riktigt tät utan att o-ringa både oljekanaler och foder.

Ska bulta in kammarna nu och stoppa tillbaka resten av sakerna sen blir det provstart / provtur för att se om det håller tätt.
 
Jeg kjørte i mange år med 83mm borring och original toppackning som Motospeed borrade ut til 83mm uten et enda droppe olje.
Som mest hadde jeg 220 HP på McXpress sin superflow dyno ( Alf mente det var noe galt med dynoen och justerte den men det ble 220 hk uansett :) ) men det var med Lectron forgasare. Med Mikuni 40mm och 12-1 i komp lå jeg rundt 190 hk.
Og alt uten oljelekkasje.
 
Back
Top