Yoshimura 3/4 system vid besiktning

draenor

Ny medlem
Gick med
17 May 2017
Hoj
Honda CB1000R
Hej,

Jag har ett Yoshimura 3/4 system och PC5 till min CB1000R från '15. Den ljuddämpande insatsen är i och besiktningen närmar sig.

Jag förstår att det är en subjektiv fråga och att det beror på besiktningsmannen .. Är det helt kört att få den att gå igenom en besiktning? Har någon haft liknande erfarenheter?

Jag har originalsystem kvar men har aldrig monterat det och tänker att det nog kommer ta en del jobb i anspråk att genomföra ..

Nu vet jag inte hur mycket din hoj mullrar, men brorsan orkade inte byta på sin Night Rod så han chansade och rullade in på besiktningen med V&H competition-system monterat. Blankt papper.

Med DB-killer i finns det generellt sett goda chanser att klara sig.

Nä fan, bara db killern är i så. han som besikta min hoj sa Mmmm crossplane det är fint de.
polaren med sin zx10:a har helsystem akrapovic och de va inte heller nå problem

Formellt svar: nej, fordonet är inte godkänt med den.

Praktiskt svar: jag har aldrig haft originaldämpare och aldrig blivit nekad. Dock måste dB-killern vara i för att inte utmana systemet.

Går den inte igenom och är hyfsad öppen inuti (och går att öppna upp enkelt) går det att fylla dämparen med ljuddämparväv, gjorde så själv på en hoj utan insats, besiktningsmannen sa: du jag ser att du inte brukar ha det så där men jag kan inte underkänna dig då ljudnivån inte överstiger gränsvärdet :tungan

Det beror på besiktning.
Den jag brukar besiktiga på tar ljudtest på alla hojar.

Back