Farstamannen
M-U-G-G MC
Tjena,
Håller på att montera K&N-filter, PC3usb och Yoshimura-helsystem och måste fråga om "flärpen" ska bort i luftfiltret (se bilder nedan).
Tror den öppnas vid typ 5000 rpm samtidigt som ventilen i avgasröret öppnas.
Men eftersom ventilen i avgasröret ska bort så (då någon sådan inte finns på helsystemet), så ser jag ingen anledning varför denna "flärp" ska vara kvar och bara agera motstånd.
När flärpen är uppfälld måste luften ta den lilla öppningen under flärpen.
Jag har f.ö. inte tänkt att montera bort PAIR-valve-systemet. Om detta spelar någon roll
Har brådis och kommer inte på alla orden, så ni får ursäkta språket ("flärpen", mm).
Tack på förhand !
MVH Nicklas.
Håller på att montera K&N-filter, PC3usb och Yoshimura-helsystem och måste fråga om "flärpen" ska bort i luftfiltret (se bilder nedan).
Tror den öppnas vid typ 5000 rpm samtidigt som ventilen i avgasröret öppnas.
Men eftersom ventilen i avgasröret ska bort så (då någon sådan inte finns på helsystemet), så ser jag ingen anledning varför denna "flärp" ska vara kvar och bara agera motstånd.
När flärpen är uppfälld måste luften ta den lilla öppningen under flärpen.
Jag har f.ö. inte tänkt att montera bort PAIR-valve-systemet. Om detta spelar någon roll
Har brådis och kommer inte på alla orden, så ni får ursäkta språket ("flärpen", mm).
Tack på förhand !
MVH Nicklas.
men det är en 929 va? Det verkar råda delade meningar om flappern men dom flesta anser att den bara är till för att hålla insugsljudet nere och ska tas bort om man kör med bolt-on eller helsystem. Jag tog bort min och har inte märkt av några nackdelar.