Yosh slipon?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det lönt att slänga på ett Yoshi Slip-on?

Eller är det slöseri med pengar och lika bra att satsa på Helsystem med engång??


Någon som kör med Yoshi helrör??


:hoppa
 

Bifogat

  • Yoshi_rs3.jpg
    Yoshi_rs3.jpg
    8 KB · Visningar: 48
PutteLiten skrev:
Är det lönt att slänga på ett Yoshi Slip-on?

Eller är det slöseri med pengar och lika bra att satsa på Helsystem med engång??


Någon som kör med Yoshi helrör??


:hoppa

Är ju självklart bättre med grövre rör hela vägen. Bort med alla flaskhalsar!!
 
Jo, självklart.
Jag har helsystem på TLRen, men tänkte mest på kostnad / prestanda. :)

På TLRen gav det ca 8-10 hästar, men hur mycket ger det på en XR??

Slip-on vs. Helsystem.
 
Zana skrev:
Är ju självklart bättre med grövre rör hela vägen. Bort med alla flaskhalsar!!


Inte säkert men i regel, ja.
Dessutom är originalen ofta dåligt gjorda då de ska vara så enkla som möjligt att tillverka med maskiner. Ljuddämparna ska klara det lands regler som är tuffast osv...

På en stånka ger i regel slipon ca två tredjedelar av vad ett helsystem gör. Dock på tex en husa 01a så står främre delen nästan för hälften då framrören var extremt dåligt gjorda med en tillplattning...

Daniel...
 
helsystem på Xr:en är väll knappt lönt om man inte kör öppen luftburk, och förgasare?
 
Fixx skrev:
helsystem på Xr:en är väll knappt lönt om man inte kör öppen luftburk, och förgasare?


Jodå, men du får inte ut hela potentialen... Och varför skulle du inte köra med öppen burk?
Helsystemet med ej öppen burk kommer fortfarande att ge mer än endast slipon med ej öppen burk. Men som sagt, varför inte öppna?

Daniel...
 
ja utan förgasare lär den nog gå himla kasst... om du inte monterar insprut då... =P

du får ju mer hästar / krona med bara slipon. Det är ju alltid ett övervägande. Lägg rätt begagnat pris på den så blir du nog av med den ganska fort om du ändrar dig o vill köpa helrör!

/ Hannes
 
1. Finns Yoshirören till Husa?
2. Om "ja" på 1) vem tar isf hem dem till Sverige eller kan man handla utomlands?
 
OK, så det första jag ska göra är att öppna luftboxen. ? :)
Jag antar att det är de där hålen som alla har på vänster sifferplatta??
Måste man inte justera om förknasaren då?

Ok, vet någon vad ett Yoshi Helsystem kostar?
Och vem som säljer sådana?
 
PutteLiten skrev:
OK, så det första jag ska göra är att öppna luftboxen. ? :)
Jag antar att det är de där hålen som alla har på vänster sifferplatta??
Måste man inte justera om förknasaren då?

Ok, vet någon vad ett Yoshi Helsystem kostar?
Och vem som säljer sådana?

Yoshimurva drog tillbaka sitt helsystem då det var kasst. En hästkraftsänkare av klass över hela registret förutom just på topp.
Köp Akra, FMF med powerbomb eller behåll original och gör om insatsen till den.
 
Per skrev:
Yoshimurva drog tillbaka sitt helsystem då det var kasst. En hästkraftsänkare av klass över hela registret förutom just på topp.
Köp Akra, FMF med powerbomb eller behåll original och gör om insatsen till den.


OK. Inget Yosh då. :(

Vilka säljer FMF?
 
jag beställde mitt FMF från usa... bara slip-on.. och de hade tyvärr feltillverkat. så fick bygga om kröken lite...

Hittar inte min länk...

Många kör även på big gun helsystem till Xr:en och värkar vara nöjda med det.
 
Holy Rider skrev:
Varför inte köpa ett nytt Akra för 7000:- ?????
Endast det bästa är gott nog :yoparty

Hehe Akra 7000:-
vs.
Big-Gun 4500:-
=
2500 kr över till att betala försäkringen till Tillern om jag köper Big-Gun... :lol

Hade gärna haft ett Akra, men de är för dyra. :(
 
PutteLiten skrev:
Hehe Akra 7000:-
vs.
Big-Gun 4500:-
=
2500 kr över till att betala försäkringen till Tillern om jag köper Big-Gun... :lol

Hade gärna haft ett Akra, men de är för dyra. :(

Big-Gun 4500:-
vs.
Orginal 0:-
4500 kr över till att betala försäkringen till Tillern :rofl

På Akra får du allt i titan, du lär behöva spara vikt på guldvingen :arsele
 
Last edited:
:lol

Jo sant, och så kommer det nog att förbli ett tag...
Vill inte sänka för mycket pengar i XRen, kommer nog bara byta lite plast på den så den blie lite mindre orginal, och byta lastbils blinkersana på den...

Få se när jag lackat om TL så kanske jag känner att jag har råd med helsystem. Slip-on känns inte meningsfullt. Helsystem eller orginal. :)
Får väll kika efter begagnade oxå. :)



Guldvinge, eh hmm... :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top