Yngre som försvinner

:va vad har det som menades med rökning att göra...

tycker det vore helt lämpligt att införa mer personlighetstest för hoj, likt pilotyrket. men för rökning, ehh? vad har det med saken att göra.... jag snusar, gör det mig till en halvmedioker människa?

somliga är mer lämpade för hojkörning än andra, så är det, men alla kan ta kort.. finns massor att göra för att få bort fel folk från hojandet!
Inte att glömma personlighetstest för att få gå på krogen, köra bil, handla på systembolaget och mycket mer.

Jörgen! En mycket bra tråd.

Dock så måste du skämta om du ser Fursten som ett föredöme.
Tack.

Det var inte så jag menade. Jag menade att många lättpåverkade riskbenägna yngre har honom som ett föredöme. Det gör att hans ord väger mycket tyngre i den målgruppen än vad mina, dina eller ngn smc-generals ord kommer att göra. Samma måplgrupp har sannolikt även ett större öra till tex Roller, DanTheMan osv. Det var det jag menade.

/J

Last edited:
Tack.

Det var inte så jag menade. Jag menade att många lättpåverkade riskbenägna yngre har honom som ett föredöme. Det gör att hans ord väger mycket tyngre i den målgruppen än vad mina, dina eller ngn smc-generals ord kommer att göra. Samma måplgrupp har sannolikt även ett större öra till tex Roller, DanTheMan osv. Det var det jag menade.

/J

Då är jag med dig till 100% Jörgen!

Synd att det finns folk som ser upp till en sån person, men det hör väl till ungdomligt oförstånd.

Mycket bra att du tar upp det här problemet :tummenupp

Nu tycker jag att det blev total dubbelmoral och helt oförståeligt. Du var tvungen att skriva att ni visst kör som galningar och skiter i vad folk säger för att inte folk ska tro att ni blivit softa gamla gubbar?

Men?!
Det är ju kontexten i hela mitt resonemang?

Dubbelmoralen, vi är inte dom som ska säga åt folk då vi själva inte lever som vi lär.

Softa gamla gubbar?:arsele
Fan, vi är dom hårdaste av dom hårda:yoparty:D :tuttar

Jag tror vi skulle behöva en svensk version av Nürnburgring - pröjsa en 50-lapp och lägg en bombrepa på en "allmän väg" utan mötande trafik och rullgrus och med curbs i hörnen. Jag tror inte bultenbombarna - eller motsv. - kommer bemöda sig med att bankitta hojen, ta licens, hämta ut licens och sen köra hojen på släp till banan.

jag har kört på bogan för att kompensera avsaknaden av bana i närheten. Visst finns Rörken i Uppsala men det är en liten bana som inte passar alla som "måste" ha farten.. för mig duger Rörken fett då jag får köra som jag känner att jag vill, tajta kurvor träna nedlägg osv. gör hällre det på vikken stor gokartbana som hällst än på Bogan/Bulten även om de 2 vägarna är grymt sköna å köra i sig också :)

vad jag vill komma fram till är att folk kanske inte vara så petiga utan ta den banan som finns närmast till hands, visst endel som vill köra bana vill köra på "stor" bana som de riktigt tuffa snubbarna, men ibland får man ta vad man har helt enkelt.

de där hårda du snackar om, är de mumiefieringen som ej går att undvika efter en viss tid? :tungan

Last edited:
de där hårda du snackar om, är de mumiefieringen som ej går att undvika efter en viss tid? :tungan

Muhahahahahahahahaha!!:D :D :D

Det verkar som om pöbeln tror att vi gamla gubbs..fasen, vi är ju 25 bast allihop, förstår ni inte det, det måste ni ju förstå?:D :D :D

Haha, ok då är jag med :) Försöker själv köra med dubbelmoral med syskonens söner i 17-18 årsåldern. Går ju sådär...

Men?!
Det är ju kontexten i hela mitt resonemang?

Dubbelmoralen, vi är inte dom som ska säga åt folk då vi själva inte lever som vi lär.

Softa gamla gubbar?:arsele

Inte att glömma personlighetstest för att få gå på krogen, köra bil, handla på systembolaget och mycket mer.

ännu en dum bortförklaring... eller från en person vars idiologi är "jag är odödlig, man kan dö över ett övergångsställe, så brassa sporthoj helvete e ofarligt"

:tummenupp

keep up

Muhahahahahahahahaha!!:D :D :D

Det verkar som om pöbeln tror att vi gamla gubbs..fasen, vi är ju 25 bast allihop, förstår ni inte det, det måste ni ju förstå?:D :D :D

Om (hypotetiskt) tex du, Potatisbröder, Roller, Mattias, Fursten, Dan The man och Swedie gratis skulle ställa upp som galjonsfigurer som del-instruktörer på en Smc bankörning nästa säsong tror jag mycket skulle vara vunnet vad gäller att så en ny attityd: Att sporthojarna får samma rykte som tex Porsche- eller Ferrariklubben: att alla svenssons vet att dessa förmodligen gasar, men att det är ett "gentlemens agre" att det sker där ingen ser.
/J

ännu en dum bortförklaring... eller från en person vars idiologi är "jag är odödlig, man kan dö över ett övergångsställe, så brassa sporthoj helvete e ofarligt"

:tummenupp

keep up
Det var inte en bortförklaring och min ideologi är inte i närheten av det du skrev. Däremot så tycker jag inte att man ska särskilja motorcyklism på det sättet och framförallt att man inte kan. Någon som inte är lämpad att framföra en motorcykel i trafik är säkerligen inte heller lämpad att framföra något annat fordon.

De som dras till sportmotorcyklar är ofta de som gillar att gasa. Inget fel i det, men som du skrev i ditt första (?) inlägg så kan det beskrivas som att man ska klara av att bli omkörd utan att racedjävulen ska krypa fram, eller att kunna köra förbi en folksamling utan att behöva dra på fullt bara för att visa hur ball man är. Det sitter i personlig mognad, inte i att åka MC skulle vara så extra krävande att bara vissa klarar av det. Hur testar man den mognaden på ett bra sätt?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025