Yamahas nya - FZ-09 eller MT-09?

Tyvärr håller jag inte med dig om att den är läcker.. alls. Det är det som JAG iaf tycker skiljer många streetfighters ifrån unika och dom som är "volvo v70" om du förstår vad jag menar. Dom som fortfarande sticker ut och är unika är Superdukes, Street triple, ducati streetfighter, aprilia tuono, mv agusta brutale. Resten från japanarna tycker jag inte sticker ut på samma sätt som dom sistnämnda gör. Kan ha glömt någon dock. ;)

Smaken är ju som baken, så inget hatande tack! :krama

Jo, jag förstå vad du menar. Japanska motorcyklarna kan kännas rätt kliniska och sterila ibland. Gör inget väsen från sig, låter måttligt och bara fungerar utan bekymmer. Det är iofs något jag uppskattar hos en mc. :)

Har varit sugen på en Street Triple ett tag men ser gärna att det kommer lite fler alternativ i 3-cylinder segmented i nakenklassen. FZ/MT-03 (vilket det nu än är) ser ju jäkligt läcker ut från sin högra sida iaf!

Tjock.se har skrivit "fel". Motorrad har skrivit rätt. Hojen lanseras som FZ-09 i USA och som MT-09 i Europa.
Ser väl fräsig ut men sticker inte ut på samma sätt som t.ex. Street Triple.

Stentufft segment är det iaf. Har den tillräckligt mkt attityd? Tveksamt...

Att kalla den för MTxx känns oxå som en tankevurpa brandingmässigt: vare sig MT-01 eller 03 var ju några höjdare.

Europeerna äger ju street segmentet, Jag tror detta kommer bli en flopp om inte priset är VÄLDIGT förmånligt samt bra märkesförsäkringsrabatter... Varför skulle man annars välja Yamaha framför, Ducce, aprilia och triumph etc?:va

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing