Yamaha

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
En fråga ang Yamaha...

Har de något register på servicar som är utförda???
Måste service bok finnas för att motor garanti ja all garanti att gälla???

Mvh Mikael

Vet iaf att 100 milaservicen måste vara utförd hos dom för garantins skull men sen har jag ingen koll :va

Mr_Mike skrev:
En fråga ang Yamaha...

Har de något register på servicar som är utförda???
Måste service bok finnas för att motor garanti ja all garanti att gälla???

Mvh Mikael
Motorgarantin är 2 år...Kanske längre på 05-06, vet ej. Om du köper en 02-03 har garanti tiden gått ut, och serviceboken har gjort sitt. Visst alltid trevligt att ha service bok, men vad visar den? Jag och många, många andra servar sina hojjar själv med lika bra resultat (ibland bättre).

Zilversurfer skrev:
Motorgarantin är 2 år...Kanske längre på 05-06, vet ej. Om du köper en 02-03 har garanti tiden gått ut, och serviceboken har gjort sitt. Visst alltid trevligt att ha service bok, men vad visar den? Jag och många, många andra servar sina hojjar själv med lika bra resultat (ibland bättre).
Svenska Yamahaåterförsäljare brukar väl slänga in 5års garanti?

R1-Night-Rider skrev:
Fan va du Nojjar Micke :pannkyss

Ja jag gör nog de.... Men jag rasade en motor förra året i juni... och fick inte köra något på hela sommarn. Så nu vill jag ha en båge som håller... Men jag kollade med Yamaha De har ju bara först en 100mila service sen en vid 1000..
så där imellan gör man ju ingen på firma ifall man inte gör de själv vill säga...

///Micke

Gå in på yamahas svenska hemsida och läs om 5års garantin så står där att garantin gäller förutsatt att service är utför på auktoriserad yamahaverkstad.Pratade själv med en försäljare på Bike i Thn i dagarna och han bekräfta exakt det som står på yamahas hemsida.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda