Yamaha YZF750R

miper

bonus pater familias
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
-98 Triumph T595 Daytona
Hittade ingen tråd om min hoj.

Är ny i sporthoj.com forumet, tänkte kolla om det finns fler ägare av YZF750 här. Dela med sig av erfarenhet etc.

Jag fick hem min igår, min första hoj.

Nåt speciellt att tänka på?
Den var lite repig på ena sidan, samt spräckt kåpa (fick med ny).
Växlingspedal lite sne, samt fotpinne skadad på hö sida,
mm,mm

Köpte den av min bror för 17 000. har "lite" att pilla med den innan den kommer ut.

fick med en haynes reperationshandbok :tummenupp .

//miper
 

Hassle

Någon måste komma sist
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Rydöbruk/Göteborg
Hoj
YZF750R -93, GSX-R1000 -02
Grattis!

Trevlig hoj som man kan åka på semester och köra på bana med utan vidare.

Min har gått bortåt 5000 mil (vet ej exakt, originalmätarhuset gick åt vid en vurpa på falkenbergsbanan) utan problem. Min är höjd bak, finns färdiga höjningssatser, det ger lite snabbare styrning och tuffare stuk. Genesis-motorerna har en tendens att dra olja, och originalskivorna att slå sig, mina är utbytta mot ISR.

Jag har lite rosa-blå kåpdelar i mint condition, om det är den färgsättningen du har.
 

miper

bonus pater familias
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
-98 Triumph T595 Daytona
Grattis!

Trevlig hoj som man kan åka på semester och köra på bana med utan vidare.

Min har gått bortåt 5000 mil (vet ej exakt, originalmätarhuset gick åt vid en vurpa på falkenbergsbanan) utan problem. Min är höjd bak, finns färdiga höjningssatser, det ger lite snabbare styrning och tuffare stuk. Genesis-motorerna har en tendens att dra olja, och originalskivorna att slå sig, mina är utbytta mot ISR.

Jag har lite rosa-blå kåpdelar i mint condition, om det är den färgsättningen du har.

Det är den färgsättningen jag har, men ska eventuellt lacka om den i vinter till antingen halvblank svart eller Ducati röd.
Kollade med lackerare hemmavid, han sa ca 4.000:- om jag kommer in med kåpor och tank demonterade, och då gör de ALLT arbete med dem...

Funderar samtidigt om jag ska beställa sponsrings dekaler till mc:n.
kostar 40$..
 

Speedyet

jorå!
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha YZF 750R
Mycket trevlig hoj! iof min första så jag har ingen större erfarenhet av andra...:p Men ändå!

Hassle är det kåpan som sitter ihop med bl.a. rutan du har? Isåfall är jag intresserad! =) Förutsatt att 93:ans modell passar 95:ans?
 

miper

bonus pater familias
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
-98 Triumph T595 Daytona
Racing ljuddämpare

Det sitter för stunden på racing ljuddämpare, tänkte plocka väck detta och eventuellt sälja om intresserad köpare finnes...
Det är specialbyggt med två mindre dämpare placerade ovanför vararandra, fördelen är att detta väger ca 2kg till skillnad från orginal på 10,5kg. Tycker personligen att orginalet är snyggare och skall därför återmontera detta (förlorar lite av det goda ljudet kan jag tänka).

Någon intresserad? Hassle kanske (ev byte mot dina kåpor)??
Kan lägga upp bild i helgen ifall någon vill se.
 

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Tranås
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Kolla på MTT.se där har de till YZF 750... eller var det till någon annan modell du letar?

Någon som har en thunderace motor liggandes med delar över:confused:
 

RawLion

Kungen av kallstarter
Gick med
27 May 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha YZF 750R
Självklart är vi flera som delar modellen ur-YZF:en :)

Jag gillar iaf min. Visst, den är död under 8k men sen skickar den på till 13k.
Om du skiter i att motoreffekten stannar vid 125hk (utan lite skit) så kan du nog att uppskatta att hojens smidighet gör att du hänger på många nyare hojar.

Du hade ju haynes rep-bok vilket är bibeln för oss. Jag har den på PDF om ngn saknar den.
 

miper

bonus pater familias
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
-98 Triumph T595 Daytona
:bow
Grattis!

Trevlig hoj som man kan åka på semester och köra på bana med utan vidare.

Min har gått bortåt 5000 mil (vet ej exakt, originalmätarhuset gick åt vid en vurpa på falkenbergsbanan) utan problem. Min är höjd bak, finns färdiga höjningssatser, det ger lite snabbare styrning och tuffare stuk. Genesis-motorerna har en tendens att dra olja, och originalskivorna att slå sig, mina är utbytta mot ISR.

Jag har lite rosa-blå kåpdelar i mint condition, om det är den färgsättningen du har.

Vad vill du ha för dessa? :bow

Självklart är vi flera som delar modellen ur-YZF:en :)

Jag gillar iaf min. Visst, den är död under 8k men sen skickar den på till 13k.
Om du skiter i att motoreffekten stannar vid 125hk (utan lite skit) så kan du nog att uppskatta att hojens smidighet gör att du hänger på många nyare hojar.

Du hade ju haynes rep-bok vilket är bibeln för oss. Jag har den på PDF om ngn saknar den.

jag vill ha pdf:n :bow:bow:bow:bow:bow:bow:bow:bow:bow
 
Last edited:

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Hej
Har funderingar på att inhandla en yzf750r -93, det kommer då bli min första mc och ska då vara strypt. Skulle vilja ha svar på alla basic frågor så som några vanliga fel, något man ska se upp med.. Allt är av intresse bomba mig med info...
Den kommer då va i påbörjat fighter utförande, så jag undrar hur man ska fixa styret lättast (menar höja det + få dit cross styre) och billigast. Typ finns det någon med en styrkrona till övers? Vet inte häller hur jag ska göra med hastighetsmätare, några tips med en billig godkänd en?
Den där PDF:n kommer troligen att behövas :näsblod ;)

Mvh Lerman
 

blr

Med hjärnan i behåll
Gick med
1 Apr 2008
Ort
Visby
Hoj
kraschad :(
Hej
Har funderingar på att inhandla en yzf750r -93, det kommer då bli min första mc och ska då vara strypt. Skulle vilja ha svar på alla basic frågor så som några vanliga fel, något man ska se upp med.. Allt är av intresse bomba mig med info...
Den kommer då va i påbörjat fighter utförande, så jag undrar hur man ska fixa styret lättast (menar höja det + få dit cross styre) och billigast. Typ finns det någon med en styrkrona till övers? Vet inte häller hur jag ska göra med hastighetsmätare, några tips med en billig godkänd en?
Den där PDF:n kommer troligen att behövas :näsblod ;)

Mvh Lerman


Hej Lerman,
lustigt att jag läser detta precis efter det skrivits. Det är förmodligen min hoj du snackar om. Skicka ett PM eller ring mig imorgon så ska jag hjälpa dig så gott jag kan!
 

RawLion

Kungen av kallstarter
Gick med
27 May 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha YZF 750R
Verkstadsmanualen är snart tillgänglig

Shit, förlåt vad jag är seg. Har inte läst tråden på ett tag.

Försökte lägga upp Haynes-manualen på piratebay som en torrent men jag lyckades inte. "Timglaset" (Vista-cirkeln för att vara exakt) bara snurrar utan att ngt händer.

Någon som kan föreslå någon bra upload-sida som tar 206Mb?

Testar "skickafilen.se". Med lite tur så kan ni dra ner den därifrån...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top