Yamaha Yzf600R ThunderCat!

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Tjenare! Har kollat på en massa olika motorcyklar, kollat försäkringar med mm. Har dock kommit fram till verkligheten att jag fan inte har råd med en klass 7 hoj! :mad:

Så har därför börjat sikta in mig mer och mer på en thundercat som är en klass 6 hoj! den är ju schysst i utseende och hyffsat med klös eller? :confused:
Skulle i och med detta lite kommentarer från er som kör eller kört en dunderkisse vad ni tycker om den? :fakta

Jag hoppas att du även provkör en innan du bestämmer dig.
Vilken hoj man tycker om är väldigt individuellt, bara för att andra gillar en viss hoj så är det inte säkert att du trivs på samma cykel.

Jag tror att dunderkissen säkert är en bra hoj, men som sagt, prova den, så får du se hur den känns för just dig.

Min Thundercat går i klass 7, så se upp om någon har lurat i dig att det är klass 6 som gäller.
Himla käck hoj annars för den som vill ha en sporthoj med någorlunda vettig körställning för gatåkning. Vill man vara värst på banan finns definitivt bättre hojar.

7:an så vitt jag vet... pulver så det räcker åt de flesta.

"måste" du inte ha absolut senaste rr hojen så är det ett mycket bra val

En kille på mitt jobb snackade om att sälja sin förut men han har den kvar. Tror det var rätt bra pris. Så om du är intresserad av köpa kan jag höra med han?!

kolla noga...tror att dom går i 7:an ......

Fråga på olika bolag!

Några bolag hade den som klass 7 andra som klass 6 Folksam var billigast med dunderkissen!

Jacke skrev:
när började åskkatten tillverkas? Söker bra förstahoj som endå inte ser ut som stryk till nästa år...

Den kom -96 och fanns i Sverige till -98 tror jag. Modeller som är nyare är import eller hemtagna på beställning om jag fattat det hela rätt.

Re: Re: Fråga på olika bolag!

Ankan skrev:
Redovisa gärna vad du fått för bud av olika bolag.

jag har fått allt från 16700 - 60 000 som premie på hel/hel.

Nu har jag if och betalar 6 700 halv/helår, tycker det är rätt ok. 24 år och bosatt i Örebro, har haft mc-kort sedan 2001.

erik skrev:
Den kom -96 och fanns i Sverige till -98 tror jag. Modeller som är nyare är import eller hemtagna på beställning om jag fattat det hela rätt.

Min -00 är inhandlad på Bike I Trollhättan. Intagen till Sverige av Yamahaimportören.

erik skrev:
jag har fått allt från 16700 - 60 000 som premie på hel/hel.

Nu har jag if och betalar 6 700 halv/helår, tycker det är rätt ok. 24 år och bosatt i Örebro, har haft mc-kort sedan 2001.

Helt okej premie med dagens mått mätt. Själv betalar jag 5000 för hel/hel. Men jag är ju en gammel gubbe förstås...

Ankan skrev:
Min -00 är inhandlad på Bike I Trollhättan. Intagen till Sverige av Yamahaimportören.

å fan, då tar jag tillbaka det jag skrev. dock tror jag inte den är speciellt vanlig efter -98 eftersom r6:an kom 99 och lilla Sverige har inte plats för 2st Yamaha 600cc som är ganska likvärdiga. Dessutom finns det ju en Fazer 600 och då känns det helt plötsligt som om det blir alldeles för många Yama 600cc.....

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!