Yamaha YZF R6 eller Yamaha FZR ?

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Känns lite onödigt att skapa en ny tråd men jag måste ha svar på den här frågan, vilken är bäst? och vad har dom för prestanda?
Yamaha YZF R6 eller Yamaha FZR..

Klart du ska ha en R6:a...Den är ju som sagt lite nyare.Beror väl lite på hur mkt dollars du hade tänkt att lägga med...

Yamaha_Tobbe skrev:
Känns lite onödigt att skapa en ny tråd men jag måste ha svar på den här frågan, vilken är bäst? och vad har dom för prestanda?

Som sagt, beror mycket på plånboken.

Hade själv en FZR600 från 1992 för två år sedan. Finfin instegssporthoj för små pengar.

Som sagt, det är dollarna som avgör.
FZR 600 billig o bra, R6 lite dyrare o bättre.
Har själv FZR 600 -93, går som en klocka.

fzr eller r hoj

Yamaha_Tobbe skrev:

fzr är en gammal fornlämning,köp en r-hoj.

Yamaha_Tobbe skrev:

Har inte haft FZR 600 men en FZR 1000 93 |bilder pa min profil|

Vikt 214. 144 hk. Tung hoj med longt chassi.
Billiga att forsakra.

R6 kom val forst 99 o om dem finns det mycket info har.

Ska du valja mellan FZR 600 o R6 sa valj R6.

Edit..ngt mysko med mitt tangentbord

hojval

Yamaha_Tobbe skrev:

själv ska jag köpa en r6a, svårt att hitta ngn bara:S
men haru plånbok ere bara kötta!

fortsomfan skrev:
själv ska jag köpa en r6a, svårt att hitta ngn bara:S
men haru plånbok ere bara kötta!

Svårt att hitta en R6a ? kollat blocket? :va det är bara att betala för det man vill ha.

jag har en fzr 600, å kan säga att den räcker gott och väl som "första" hoj. jag åkte 125a innan å kan säga att FZRen känns som en dröm jämfört med den. :tummenupp å visst, en R6a känns ännubättre, har provkört. MEN, det är som sagt en ekonomifråga.

en schysst FZR 600 får du loss för runt 20k, en R6a hittar du aldrig under 35, å då är det nästan i underkant tror jag. sen försäkringar.

jag betalar för min FZR 600 2930:-/år halv vilket är en liten summa anser jag.
för en R6a skulle jag få betala nånstanns runt 5800kr/halv/år. men då ska tilläggas att jag av någon helt okänd anledning har sjukt låga premier för att vara 19 år, å haft hojkort sen jag va 16. har självklart kört skadefritt. :tummenupp

men tänk på att allting blir dyrare med en R6a, men det blir även bättre, frågan är hur mkt den ytterligare prestandan du får är värd, det är bara du som kan avgöra det. så du får väl ta en djup titt i plånboken å fundera över om det är värt att lägga pengarna på att ha en R6a eller om det är värt att kunna köra med grejerna istället. själv föredrar jag att köra med grejerna å tänker därför ha kvar min FZR i minst två sesonger till :tummenupp jag är nöjd.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025