Tikka
Världens bästa medlem
Hojen har stått i ca 8 månader!
Den tänder till ganska ofta, men startar aldrig.
På full gas, så tänder den oftare.
Bensinpumpen bygger upp tryck som den ska, och stiften blir blöta!
Ibland, men väldigt sällan så smäller han till och skjuter en låga ut ur avgasröret.
Jag har:
* Kollat gnistan (tänder fint på alla)
* Köpt nytt batteri, och laddat det fullt
* Rengjort luftfiltret
* Bytt bensin i tanken
* Provat med startgas (Ingen skillnad)
* Kollat kompet (Inga problem där)
Funderar på om det kan vara spridarna som satt igen sig pga gammal bensin som legat där i ca 8 månader. Men stiften blir ju blöta. Kanske inte får tillräckligt med bensin endå?
Min andra tanke var att kanske tippsensorn är trasig? Men då borde väll inte hojen tända alls eller?
Så vad tror ni det kan vara killar och cheyer?
Hojen har varit krockad, och det är en Amerikansk maskin!
Snälla, snabb hjälp uppskattas värkligen!
Är väldigt åksugen
Den tänder till ganska ofta, men startar aldrig.
På full gas, så tänder den oftare.
Bensinpumpen bygger upp tryck som den ska, och stiften blir blöta!
Ibland, men väldigt sällan så smäller han till och skjuter en låga ut ur avgasröret.
Jag har:
* Kollat gnistan (tänder fint på alla)
* Köpt nytt batteri, och laddat det fullt
* Rengjort luftfiltret
* Bytt bensin i tanken
* Provat med startgas (Ingen skillnad)
* Kollat kompet (Inga problem där)
Funderar på om det kan vara spridarna som satt igen sig pga gammal bensin som legat där i ca 8 månader. Men stiften blir ju blöta. Kanske inte får tillräckligt med bensin endå?
Min andra tanke var att kanske tippsensorn är trasig? Men då borde väll inte hojen tända alls eller?
Så vad tror ni det kan vara killar och cheyer?
Hojen har varit krockad, och det är en Amerikansk maskin!
Snälla, snabb hjälp uppskattas värkligen!
