Yamaha YZF-R125 Diskution

Jag kör 0-100 på 9-10 sekunder med min DT125X. Jag är dock inte den bästa på att accelerera, sen är jag också ganska tung och lätt motorcyklar påverkas en hel del av vikt. :D
Men av alla fyrtaktare så skulle jag ha valt YZF-125:an, snyggast och går bra för en 4-takt. :D (Yamaha är grejer de :tummenupp)
 
Cirka 7 sekunder blankt körde jag då min RS125 0-100 på, med lite mer fokus på just det skulle man säkert lätt kunna kapa en halv sekund. Och då är jag knappast varken den bästa eller lättaste föraren.

Kolvbyte 1600 mil, inspektion 800 mil enl. instruktionsbok. Att säga när kolvbytet ska ske är ju egentligen jättesvårt, vissa kan ju behöva byta mycket tidigare medans det finns andra som kör över intervallen utan problem. Mycket beror på hur man kör och hur cykeln är skött genom åren.

Jo deklart, allt beror ju på hur man behandlar hojen!

Men skulle ni föredra en Yamaha YZF-125?
Fördelar?
Nackdelar?

Tack i förhand :D

Men skulle ni föredra en Yamaha YZF-125?
Fördelar?
Nackdelar?

Tack i förhand :)

Jag skulle ta en RS125/annan 2 takt över YZF-R125 alla dagar, men det är jag det. :)
 
Men skulle ni föredra en Yamaha YZF-125?
Fördelar?
Nackdelar?

Tack i förhand :)
Det beror helt på vad du är ute efter för hoj.
Skulle du vilja köra ostrypt för att få bra acc?
Är soppaförbrukning en viktig faktor?
etc etc.

Rada upp lite önskemål så är det lättare för oss andra att avgöra
 
Du är helt ute och cyklar! Det är inget skitsnack utan idag får man en extra bilaga till serviceboken där det framgår. Och vi som köpte innan får informationen vid nästkommande service.
Men fortsätt att cykla du:tungan

okej :) tycker det låter onödigt mycket bara, men det kanske krävs till en sån här högeffekts maskin :rolleyes: ;)
 
okej :) tycker det låter onödigt mycket bara, men det kanske krävs till en sån här högeffekts maskin :rolleyes: ;)

Kan inte annat än att hålla med och samtidigt undra vad som föranleder de nya direktiven?:) Några problem måste dom ha haft men våran gick som en klocka innan vi sålde den vid 1200 mil.
 
Kan inte annat än att hålla med och samtidigt undra vad som föranleder de nya direktiven?:) Några problem måste dom ha haft men våran gick som en klocka innan vi sålde den vid 1200 mil.


tror också att de klarar sig mycket längre än 300 mil :tungan för yamaha är ju faktiskt ganska duktiga på motorer :) men om de var något fel så borde det vara fixat tills 2010 ju :) fast rekomenderar ändå 2 taktarna :tummenupp
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top