Yamaha yzf 750r motor sökes!!!!

dalleracing

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
yamaha yzf 750r
Hallå där tänkte kolla om det är någon som har en motor till en Yamaha yzf 750r från 94 till salu?? Måste ha tag på en ny nu orkar inte slå isär den gamla skiten..
Kanske ska tillägga att det ska va en som fungerar till ett ok pris..
En som startar så man slipper dra igång den varje j-vla gång.. Vet ej om det är samma motor på fler årsmod?? Nått som passar bara..
Mvh Dalleracing

Kolla här.http://www.hojbiten.se/
De har två stycken till salu,1st yzf750sp och 1st ysf750r 9000kr.Har själv handlat motor av dem.De är mycket bra att göra med.Såg även att spinnin wheels hade en motor,men den kostade 15000kr

Släng i en thunderacemotor i stället! den passar nästan exakt. Typ samma ram.

Kolla tyska ebay, jag köpte en ny motor till min yzf750 där 93-95 har likadana motorer vad jag vet. Jag köpte en 95a till min 93a. Brukar nästan alltid finnas ett par till salu, kostar runt 300€
Hur långt har din gått? Trötta ventiler?

edit: Thunderacemotor är ett alternativ, men då behöver du troligen ny förgasarbrygga och ny cdi så även om inte inpassningen blir så svår så kostar det en slant extra, och de är inte lika lätta att få tag i billigt...

Min har gått ca 6000mil... Så det är så att den inte startar om man inte drar igång den.. starten snurrar som bara den men den startar ej.. vet ej vad felet kan va.. någon som har en ide om vad och hur man gör då min tumme sitter mitt i handen??????

dalleracing skrev:
2079482 Min har gått ca 6000mil... Så det är så att den inte startar om man inte drar igång den.. starten snurrar som bara den men den startar ej.. vet ej vad felet kan va.. någon som har en ide om vad och hur man gör då min tumme sitter mitt i handen??????

så du ska byta motor för den bara inte startar?

elfel kanske.... du har väll stöd å kopplings givare kollat så dom funkar?

Men om det vore ett elfel så skulle det väl inte gå och rulla igång den heller.... eller???Alltså i början av förra sommaren så räckte det med en liten knuff så starta den.. sen vart det att man fick knuffa längre o längre. Nu går den ej igång med rull.. När man väl fått igång den så och kört den en bit så startar den hur lätt som helst men så fort den stått ett tag typ 1-2 tim så får man rulla den igen.. NÅgon med en ide om vad som man ska kolla.. Och förklara gärna så jag som inte förstår fattar vad ni menar..
Mvh Dalle

FZR 1000 har som regel att bli trötta i ventilerna efter 6-8000 mil. Kolla ventilspelen, är dom 0-spel, så kan du lika väl byta motor. Insugsventilerna. Under förutsättning att du köper en motor som inte har gått så långt. En ventiljustering kan hålla några hundra mil. Så det är ingen ide att fuska.
Vad jag förstår så är motorerna tämligen lika i YZF och FZR.
Nya ventiler kostar närmare 3000. Ska man var seriös ska styrningarna bytas också. Då är man snart uppe i 10'000 innan man är klar med allt.

Mats757 skrev:
2082032 FZR 1000 har som regel att bli trötta i ventilerna efter 6-8000 mil. Kolla ventilspelen, är dom 0-spel, så kan du lika väl byta motor. Insugsventilerna. Under förutsättning att du köper en motor som inte har gått så långt. En ventiljustering kan hålla några hundra mil. Så det är ingen ide att fuska.
Vad jag förstår så är motorerna tämligen lika i YZF och FZR.
Nya ventiler kostar närmare 3000. Ska man var seriös ska styrningarna bytas också. Då är man snart uppe i 10'000 innan man är klar med allt.

Kolla ventilspelen, är dom 0-spel, så kan du lika väl byta motor:D
stämmer inte!! oftast kan man ju prova justera innan man byter motor:tummenupp

dalleracing skrev:
2079811 Men om det vore ett elfel så skulle det väl inte gå och rulla igång den heller.... eller???Alltså i början av förra sommaren så räckte det med en liten knuff så starta den.. sen vart det att man fick knuffa längre o längre. Nu går den ej igång med rull.. När man väl fått igång den så och kört den en bit så startar den hur lätt som helst men så fort den stått ett tag typ 1-2 tim så får man rulla den igen.. NÅgon med en ide om vad som man ska kolla.. Och förklara gärna så jag som inte förstår fattar vad ni menar..
Mvh Dalle

om du sätter på ett fräscht batteri då?
provat hjälpstart med ett bilbatteri?
prova annars de först..tänkte så de inte är nåt som laddar ur nuvarande..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg